Osztályblog NLG 9.B

Osztályblog NLG 9.B

Német

2020. március 16. - Judit Spissákné Bognár

05. 25. kedd: Ab. 128/ 15. Nyelvtan: als, wenn - Hanna megígérte, hogy elküldi, amit a füzetbe írtunk. 

05. 21. péntek: Ab. 127/12.,13. Lb. 102/1. kérdésekre válaszolni

05.19. szerda: Ab. 126/9.,10.,11. 

05. 18. kedd: Lb. 101/9.,10, 11

05. 17. hétfő

Kedves Vivi! JKérd el  valakitől az órai anyagot amit a füzetbe írtunk, és másold be a füzetedbe. Ezt a nyelvtani anyagot (zu+ főnévi igeneves szerkezetek) fogjuk a következő órákon gyakorolni. 

 

05. 12. szerda: 

https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/wortschatz/sport/sportarten-beschreibung/22181

https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/wortschatz/sport/einfache-texte-sport-deutschland/83112

 

05. 11. kedd, 7.óra: Lb. 99/4 - ennek mintájára jellemzni kell egy sportágat. 

Lb. 100/7. szöveget elolvasni, a táblázatban Anja, Daniel kitölteni. Mf. 125/ 8. meghallgattuk, a helyes választ alá kell húzni. (A Teamsen a fájlok között megtalálható) 

05.10. hétfő: 1. óra: A sportról beszélgettünk, a sportágakat, sporttal kapcsolatos szavakat kell átnézni.

 

Május 3-7. 

Hétfő 1. óra: Lektion 8. Sportarten Lb. 98/1, 2. 

Kedd 3. óra: Aufgaben im Ab. S. 121/1-3. 

Kedd 7. óra: Wie sportlich bist du? Lb. 99/5

Szerda 4. óra: önálló feladatok: Hv. Ab 125/8.  Leseverstehen 

Péntek 5. óra: Lb. 99/6. , Ab. 125/6, 8. 

 

Április 26-30. 

Hétfő 1. óra: Gesunde Lebensweise Lb. 94. 

Kedd 7. óra: Schluss-takt Lb. 96-97.

Szerda 4. óra: Zusammenfassung der Lektion 7. 

Péntek 5. óra: Kontrollarbeit - Lektion 7. 

 

 

Április Április 19-23

Hétfő 1. óra: Iss dich gesund! Lb. 92. 

Kedd 3. óra: Aufgaben im Ab. S. 115-117. 

Kedd 7. óra: Das Verb lassen Ab. S. 118. 

Szerda 4. óra: Ein besonderes ProjektLb. S. 94-95. 

Péntek 5. óra: Aufgaben im Ab. S. 119. 

 

Április 12-16. 

Hétfő 1. óra: Besucherzeit Lb. 89

Kedd 7. óra: Ein besonderer Arzt Lb. 91. 

Szerda 4. óra: Aufgaben im Ab. 114-115. 

Péntek 5. óra: Was ist gesund? S. 92. Lb. 

 

 

 

 

Április 7-9.

Szerda 4. óra: Passiv Aufgaben (Lehrbuch, Arbeitsbuch) 

Péntek 5. óra: Lachterapie - Lb. 89/ 3. , Lb. 90/ 7,8. 

 

 

Március 29-31. 

Hátfő 1. óra: Klinikclowns Lb. 88/1. 

Kedd 7.óra: Das Passiv - Lb. 89/2., Ab. 112/11., 12. 13.

Szerda 4. óra: Üben von Passiv

 

 

 

 

Március 22-26:

Hétfő 1.óra: Lb. 86/ 4., 5. einen Termin besprechen

Kedd 3.óra: Lb. 87/ 6, 7. beim Arzt

Kedd 7.óra: Aufgaben im Ab. 109/ 5, 6.

Szerda 4.óra: A sollen módbeli segédige

Péntek 5.óra: Üben von sollen Ab. 110/8, 111/9, 10.

9.b - 2021. 03.16-19. 
Kedd 7.óra: Lb. 84/1. , 85/2. Körperteile, Krankheiten, Symptome

Szerda 4. óra: Ab. 108/ 1, 2, 3, 4. 

Péntek 5.óra: Einen Termin besprechen . Lb. 86/4, 5. 

 

9.b - 2021. 03.08-12. 

Hétfő 1. óra: Wiederholung von Verben mit Prapositionen - online Aufgaben

Kedd 3. óra: Zusammenfassung der Lexik (Lektion 6.  - Beruf, Berufswahl)

Kedd 7. óra: Schularbeitvorbereitung

Szerda 4. óra: Kontrollarbeit

Péntek 5. óra: Lektion 7.  - Körperteile Lb. S. 84., Ab. S. 108. 1,2. 

 

 

 

9.b - 2021. 03.01-03.05. 

Hétfő 1. óra: Vorstellungsgesprache : Bewerber-Personalchef, Hörverstehen. Lb. 81. 

Kedd 7.óra: Schluss-takt Lb. 82. Nebenjob Schule

Szerda 4. óra: Zusammenfassung, Wiederholung der Lektion 6. 

Péntek 5 óra: Wiederholung der Lektion 6. Wiederholungsaufgaben

 

 

 

9.b - 2021. 02.22-02.26. 

Hétfő 1. óra: Rund um den Arbeitsplatz. Lb. 78. 

Kedd 3.óra: Relativpronomen mit Prapositionen. Aufgaben im Ab. 99-100. 

Kedd 7.óra: Aufgaben im Ab. 101. Relativsatz-Genitiv

Szerda 4. óra: Lb. 79. 

Péntek 5. óra: Lebenslauf Lb. 80-81. 

 

 

 

9.b  - 2021. 02. 15-19.

Hétfő 1.óra: Grammatische Übungen – Relativpronomen: Lb. S. 76.

Kedd 7. óra: Grammatische Übungen – RelativpronomenLb. S. 77.

Szerda 4. óra: Aufgaben im Ab. 96/15., 97/16, 17,18.

Péntek 5. óra: Aufgaben im Ab. 98/, 19,20.21,22.

 

 

 

9.b - blog - 02. 08-12. 

Hétfő 1.óra: Arbeitsplatze - Ein Thema, viele Meinungen. Lb. 72/5. ,6.,7. 

Kedd 3.óra: Girls'day - Berufe für Frauen. Lb. 74. 1, 2. 

Kedd 7.óra: Berufe für Manner. Lb. 76/6. 

Szerda 4. óra: Deklination von Relativpronomen. Aufgaben im Ab. 95/12., 96/13. 

Péntek 5.óra: Bildung der Relativsatze. Ab. 96/14., 15., 97/16,17,18.

 

 

 

 

9.b - blog- 01.18. -22. 

Hétfő 1.óra: Lb. 68-69. Die besten Spickzettel aller Zeiten

Kedd 7. óra: Ab. 86. Hörverstehen+ aufgabe 36 - einen Eintrag schreiben

Szerda 4. óra: Zusammenfassung 1. 

Péntek 5. óra: Zusammenfassung 2. 

 

9.b - blog -01.11-15. 

Hétfő 1. óra: Feltételes mód-módbeli segédigék , udvarias forma. Aufgaben im Ab. 84. 

Kedd 3. óra: Aufgaben im Ab. 85. Feltételes mód+ Hörverstehen

Kedd 7. óra: Ein Internet Eintrag schreiben über das ungarische Schulsystem

Szerda 4 .óra: Unser letzter Schultag - Arbeitsbuch

Péntek 5. óra: Zusammenfassung, Wiederholung

 

 

9.b – blog – 12.14-18.

Hétfő 1. óra: Konjunktiv I Präsens der Modalverben – Aufgaben im Lehrbuch

Kedd 3. óra: Konjunktiv I Präsens der Modalverben – Aufgaben im Arbeitsbuch

Kedd 7.óra: Schule ohne Noten - Argumente für Noten

Szerda 4. óra: Schule ohne Noten – Argumente gegen Noten

Péntek 5. óra: Partnerschule - Lehrbuch

 

 

 

 

 

9.b_blog 12.07-11.

Hétfő 1. óra: TAKT B – Schule ohne Noten? – Wortschatz Lb.

Kedd 7.óra: Argumente für und gegen Noten – Lb.

Szerda 4. óra: Konjunktiv I Präsens der Verben

Péntek 5.óra: Konjunktiv I Präsens von haben und sein

 

 

 

 

 

 

 

Német
Tanár: Spissákné Bognár Judit [spissakne.bognar@nlg.httpf.hu]
Kommunikációs csatorna:
Tantárgyi blog:

9.b_ online oktatás_ 2020. 11.30-12.04.

Hérfő 1. óra: Reflexive Verben – Aufgaben im Lb.

Kedd 3. óra: Deklination der Reflexiv-pronomen – Aufgaben im Ab.

Kedd 7.óra: sich-Verben im Text – Aufgaben im Ab.

Szerda 4. óra: Die Räume der Schule – Wortschatzerweiterung

Péntek 5. óra: Schultypen- Wortschatzerweiterung

 

9.b – blog 11.23-30.

Hétfő 1. óra:

  1. Meine Schule - Wörter und Ausdrücke im Thema „Schule” – Lektion 5. Lb. 60-61.

Kedd 7.óra

  1. Meine Schule - Wörter und Ausdrücke im Thema „Schule” – Lektion 5. Lb. 62. , Ab. 74-75.

Szerda 4. óra

  1. sich-Verben Lb. S 63. Aufgaben im Arbeitsbuch Ab. 76.

Péntek 5.óra

  1. Reflexivpronomen – Aufgaben im Arbeitsbuch Ab. 77.

 

9.b – 2020.11.16-20.

Hétfő – 1. óra: Rück-takt (Wiederholung) Wohnen

Kedd – 3. óra: : Rück-takt (Wiederholung) Computer und ich+Prateritum

Kedd – 7. óra: : Rück-takt (Wiederholung) Adjektive (Komparation, Deklination)

Szerda – 4. óra: : Rück-takt (Wiederholung)Aufgaben im Lehrbuch S. 54-59.

Péntek – 6. óra: : Rück-takt (Wiederholung)Aufgaben im Arbeitsbuch S. 66-63.

 

 

 

 

Kedves Hanna és Gábor!

Elérkeztünk az utolsó héthez. Erre a hétre már nem adok Nektek feladatokat, online órák sem lesznek már. Hallgassatok német zenét, nézzetek német-, vagy német témájú filmeket. Néhányat ajánlok nektek, de természetesen mást is választhattok.

Néhány csoportomban néztük a Youtube – on  az Extra auf Deutsch  sorozatot, akinek van kedve érthető német beszédet hallgatnia, nézzen meg néhány részt!

Filmek, melyeket ajánlok nektek:

A bukás, Hitler utolsó napjai

Az élet szép – ez egy sírós-nevetős film a koncentrációs táborokról

A könyvtolvaj

Schindler listája

Hol van Fred? –Wo ist Fred?  - ez egy német film, tele helyzetkomikumokkal. Én sajnos nem találtam meg, de hátha valakinek sikerül.

Szeretném megköszönni azoknak a munkáját, akik rendszeresen visszaküldték a feladatokat és részt vettek az online órákon.

Mindenkinek nagyon szép, élményekkel teli nyári szünetet kívánok! Vigyázzatok magatokra!

Üdvözlettel: Spissákné Bognár Judit

 

 

8.b-tizenkettedik hét (06.02-06.05.)

Kedves Hanna és Gábor!

Kedd – harmadik  óra – önálló feladatok

A teamsre az osztályanyagok közé felteszek egy feladatsor, azt csináljátok meg, legyetek szívesek! Nem kell elküldeni a feladatokat, szerdán megbeszéljük órán.

Szerda – hatodik óra a Teamsen

Megbeszéljük a keddi feladatokat

Péntek  - első óra – önálló feladatok

A teamsre az osztályanyagok közé felteszek egy feladatsor, azt csináljátok meg, legyetek szívesek! Nem kell elküldeni a feladatokat, a hatodik órában megbeszéljük.

Péntek 6. óra a Teamsen.

Szép hetet kívánok!

 

 

8.b – 11. hét (05.25-29.)

Kedves Hanna és Gábor!

A heti tennivalók:

Hétfő 4. óra: Önálló feladatok

Ahogy pénteken megbeszéltük, a múlt időt (Perfekt) fogjuk a héten gyakorolni. A teamsre felteszek (Perfekt1) feladatokat, azokat csináljátok meg. Nem kell elküldeni, kedden megbeszéljük.

Kedd 3. óra a Teamsen.

Szerda 6. óra, péntek első óra: Önálló feladatok,a teamsre teszem fel őket.  (Perfekt2, Perfekt3) Pénteken a hatodik órában közösen fogjuk leellenőrizni.

Péntek 6. óra a Teamsen.

Szép hetet kívánok!

 

 

8.b – 10. hét (05.18-22.)

Kedves Hanna és Gábor!

Hétfő 4. óra: A Teamsen várlak Benneteket!

-a szavakat – a főnevek első oszlopa – fogom kikérdezni.

-a második oszlopot péntekre tanuljátok meg, legyetek szíves!

-a Teamsre, a Fájlok közé feltettem egy újabb ismétlő feladatlapot. Ezt majd kedden önállóan kell megcsinálnotok, meg fogunk ezzel kapcsolatban minden fontosat beszélni : elöljárószavak, felszólító mód, módbeli segédigék, személyes névmás ragozása tárgy+ részes esetben, birtokos névmások) . Néhány feladatot megoldunk majd belőle.

Kedd 3. óra: Önálló feladatok

Az előző nap megbeszélt Teams-feladatok elkészítése. Nem kell elküldeni, szerdán órán leellenőrizzük.

Szerda 6. óra a Teamsen.

Megbeszéljük a keddi feladatokat

Péntek 1. óra: Önálló feladat.

A teamsre, a fájlok közé felteszek egy szövegértési feladatot. Ki kell választani a megadottak közül a megfeleő alcímet.

Péntek 6. óra:  a Teamsen

Leellenőrizzük a szövegértési feladatot, majd átismételjük a múlt idő Perfekt alakját.

 

Szép hetet kívánok!

 

8.b- kilencedik hét (05.11-05.15.)

Hétfő 4. óra:  Óra a Teamsen

  • a következő feladatokat fogjuk leellenőrizni: Mf. 42/28, Tk. 39/10
  • Együtt elolvassuk, lefordítjuk a Tk. 39/8-as feladatot

Schluss-Takt – LB. 40-41. o

Kedd – Önálló feladatok

              Felteszek két feladatsort a  a Teams-re a fájlok közé. ( Aufgaben-Wiederholung az egyik címe, a másik lentebb van Wiederholung A2 lesen néven). Nem kell elküldeni, pénteken a hatodik órában le fogjuk ellenőrizni, addigra legyen kész.

Szerda – érettségi szünet

Péntek első óra:

              A Mf. 45. oldalán található szavak közül a főneveket ki kellene szótárazni és megtanulni az első oszlopot (der Augenzeuge-tól a das Letcho-ig)

Péntek 6. óra  - a Teamsen

              -kikérdezem a szavakat

              leellenőrizzük a keddre kiadott feladatokat

Szép hetet kívánok!

8.b-nyolcadik hét (05.05-05.08-ig)

Kedves Hanna és Gábor!

Kedd – önálló feladatok

  1. Hallott szöveg értése: Mf. 41/ 23. – A teamsen a fájlok-osztályanyagok között megtaláljátok.
  2. A munkafüzet 45-46. oldalán lévő szavak segítségével fordítsátok le a következő mondatokat:
  3. Megcsodáljuk a szökőkutat a kastélyban.
  4. Ki fejezi be a tanfolyamot?
  5. A császárnő nagyon barátságos volt.
  6. A tananyag korábban könnyebb volt.
  7. A bolt hihetetlenül kicsi.
  8. A játékbabakocsi ára kedvező volt.
  9. Nagyon várjuk a sikert.
  10. A paprikakrém illik a húshoz.
  11. A szemtanú felhívta a rendőrséget.
  12. A dzsungel egy élmény volt!

Szerda –6.  óra a Teamsen

Megbeszéljük a Mf. 41/23 megoldásait

Ein kleines Stück Ungarn in Potsdam

Mf. 41/26. – az elejét megcsináljuk együtt.

Péntek – 1. óra – önálló munka

Mf. 42/ 28 – szövegértés, a hanganyagot felteszem a Teams-re.

Tk. 39/ 10 – szövegértés, a hanganyag a Teamsen

Mf. 41/26. – befejezni

Péntek 6 óra – Teamsen

Tk. 39/8.

Mf. 42/28., Tk. 39/10 –leellenőrizzük

Szép hetet kívánok!

8.b-7. hét (04.27-04.30.)

Kedves Hanna és Gábor!

Hétfő 4.óra –Önálló feladatok

Tk. 36/ 1. Ein Quiz über Potsdam

-Interneten nézzetek  utána a válaszoknak!

-Készítsetek egy hasonló kvízt Vásárhelyről!  (lehet képeket is használni)

Kedd 3.óra – a Teamsen

Tk. 36/ 3., 4. 5.  feladatot fogjuk közösen megcsinálni

Szerda 6.óra – önálló feladatok

Mf. 40/ 21.  – hallás utáni szövegértés. A szöveget fel fogom a Teamsre tenni, mint a múltkor.

              -Mit mondanak az emberek a bankrablóról?

Mf. 41/22. Válaszolj az e-mailre! Egy osztálykirándulásodról kell írni: mi tetszett, mit csináltatok, mit ettetek, mit láttatok? , milyen volt az idő, hol laktatok…stb. Figyeljetek  a múlt időre!

A sötétszürke keretben lévő jelzős szerkezetek közül legalább ötöt használjatok fel!

Terjedelem: min. 7-8 mondat

Szép hetet kívánok!

8.b hatodik hét( 04.20-25)

Kedves Hanna és Gábor!

A héten két óránk lesz a Teamsen, a keddi 3. óra és a péntek 6. óra.

A többi órára önálló feladatokat kaptok.

Hétfő:

Quizlet  melléknévfokozás –ezzel gyakorolhattok:

https://quizlet.com/452440557/learn

https://quizlet.com/497585961/learn

Ha ezek közül  a melléknevek közül van ismeretlen, kérlek, tanuljátok meg őket:

https://quizlet.com/32207220/melleknevfokozas-flash-cards/

Mf. 34/1

Kedd:

 Teams: A munkafüzetben fogunk megoldani feladatokat

Mf. 35/4. , 36/7. 36/8.

Szerda:

A teams-re, az osztályanyagok közé  fel fogok tenni egy hallás utáni szövegértés feladatot : Mf. 37/9. Töltsétek ki a táblázatot a szöveg alapján!

Mf. 37/ 10.

Péntek 1. óra:

igaz-hamis

https://hu.pinterest.com/pin/447404544210188798/

Hasonlítás:

https://hu.pinterest.com/pin/373869206559662299/

A füzetbe készítsétek el ezt a feladatot!

https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/grammatik/adjektivsteigerung-komparation/meine-freunde/27509

Péntek 6. óra:

A Teamsen várlak benneteket!

 

Szép hetet kívánok!

8.b –ötödik hét  (04. 15-17.)

Kedves Hanna és Gábor !

Holnap, szerdán várlak benneteket a Teamsen a 6. órában.

Tk. 32/1, 2.

Megbeszéljük még a melléknév fokozását és a hasonlítást.

Péntek 1. óra:

Önálló feladat: a füzetbe legyetek szívesek beírni ezt a vázlatot: (Gábor, ha tudod , ki is nyomtathatod és beragaszthatod)

  1. Melléknév fokozása:

A német nyelvben is három foka van a mellékneveknek: alap, közép és felsőfok

-képzése: alapfok -, középfok: -er, felsőfok: -am …….-sten

  1. a) normál melléknevek

                   schön                     schöner                am schönsten (szép, szebb, legszebb)

                   billig                       billiger                   am billigsten (olcsó, olcsóbb, legolcsóbb)

  1. b) a, o, u tövű egyszótagos melléknevek Umlautot kapnak

                  alt                             älter                       am ältesten (öreg, régi)

                  kalt                            kälter                     am kältesten(hideg)

                  jung                           jünger                    am jüngsten(fiatal)

                  stark                          stärker                   am stärksten( erős)

                  ilyen még: lang, (hosszú)warm,(meleg) kurz,(rövid) hart,(kemény) schwach, (gyenge)dumm, (buta)klug, (okos)arm, (szegény)scharf (erős)

 

  1. c) rendhagyó melléknevek:

                  gut                           besser                         am besten (jó)

                  viel                           mehr                            am meisten (sok)

                  gern                         lieber                           am liebsten (szívesen)

                  nah                           näher                           am nächsten (közeli)

                  hoch                         höher!                          am höchsten ( magas)

                  groβ                          gröβer                          am gröβten (nagy)

 

  1. Hasonlítás
  2. ha két azonos mennyiséget, minőséget hasonlítunk össze: wie= mint

Anna ist so schön wie Petra. Anna olyan szép, mint Petra.

Markus trinkt so viel wie Peter. Markus olyan sokat iszik, mint Péter.

  1. ha különböző mennyiséget, minőséget hasonlítunk össze: als= mint

Anna ist schöner als Eva. Anna szebb, mint Éva.

Markus trinkt schneller als Thomas. Markus gyorsabban iszik, mint Thomas.

Fordítsd le a füzetbe, és küldd el légyszíves!

gyorsabb, lassabb, közelebb, jobb, olcsóbb, több, okosabb, kevesebb, kedvesebb, kisebb, erősebb, hidegebb, fiatalabb, butább

a leggyorsabb(an) , a legjobb(an), a legkedvesebb(en) , a leglassabb(an), a legbutább(an), a legfiatalabb(an) a legdrágább(an)

Suzi éppen olyan gyorsan fut, mint Rudi. Gyorsabban futok, mint te. A nagypapám jobban él, mint Mark. Többet tanulok, mint Martin. Épp olyan sokat alszom , mint Stefan. Kevesebbet írunk, mint ti.

Pénteken a hatodik órában ismét a Teamsen várlak benneteket!

Szép hetet kívánok!

 

8.b – Kontrollarbeit

 

  1. Bilde Sätze aus Wörtern in Präteritum!
  2. füher, studieren, nicht, wollen, ich

 

 

  1. früher, du, kochen, müssen, nicht,

 

 

  1. meine Mutter, sprechen, nicht, können, Englisch

 

 

  1. ihr, abends, nicht lange, dürfen, ausgehen, im Sommer

 

 

  1. Beende die weil-Sätze!
  2. Mami, warum gehst du schwimmen? –Weil

 

 

  1. Mami, warum kaufen wir Salat? – Weil

 

 

  1. Mami, warum darf ich nicht Fussball spielen? - Weil

 

 

  1. Mami, warum geht Opa zum Arzt? ? - Weil

 

  1. Mami, warum darf ich nicht Auto fahren? - Weil

 

 

  1. Beantworte die Fragen!
  2. Wann hast du Geburtstag?

 

  1. Wann feiern wir den Tag der Liebe?

 

  1. Wann hat deine Mutter Namenstag?

 

  1. Wann feiern wir Silvester?

 

4 .Übersetze!

  1. Emil a nagymamám
  2. Eva a nagyapám lánya.
  3. Matthias a bátyám nagybátyja.
  4. Andreas a nagynéném férje.
  5. Emma apukája. Stefan.

5.Ergänze die Sätze mit Präteritumform!

  1. Am 9. November 1989…………………………….. die Menschen in Berlin. (tanzen
  2. Hier …………………………… früher das Haus von Martin Luther. (stehen)
  3. Petra …………………………………. in Zürich. (studieren)
  4. Wir ………………………………………. in diesem Haus . (wohnen)
  5. Du ………………………………….. nicht pünktlich. (kommen)
  6. Leons Oma…………………………………. im Sommer nach Italien. (fahren)
  7. Ich ……………………………………………….. heute viel Milch. (trinken)
  8. Was machst du alles am Computer?

 

 

 

Kedves Hanna és Gábor!

Hétfőn a negyedik órában  egy nagyon gyors bejelentkezésre várlak benneteket a Teamsen!  Megbeszéljük az itt látható feladatokat. Légyszíves Wordben töltsétek le  és próbáljátok majd kitölteni. Akkor bele is tudtok majd írni. Kedden a harmadik órában megbeszéljük ezeket a feladatokat, szerdára pedig készítek nektek egy ehhez hasonlót és az óra időpontjába kellene majd kitöltenetek.

8.b – Schularbeitvorbereitung

 

  1. Bilde Sätze aus Wörtern in Präteritum!
  2. füher, nur Popmusik, wollen, hören, immer, Martin

Martin wollte früher immer nur Popmusik hören.

  1. früher, ich, ausgehen, dürfen, nur, bis 22 Uhr

 

 

  1. gestern, nur, viele Hausaufgaben , wir, in Physik, machen, müssen

 

 

  1. du, können, spielen, nur, Gitarre, früher

 

 

  1. Beende die weil-Sätze!
  2. Mami, warum gehst du arbeiten? –Weil

 

 

  1. Mami, warum kaufen wir so viel Obst? – Weil

 

 

  1. Mami, warum darf ich nicht auf der Straβe spielen? - Weil

 

 

  1. Mami, warum muss ich einen Pullover anziehen? - Weil

 

  1. Mami, warum darf ich nicht Auto fahren? - Weil

 

 

  1. Beantworte die Fragen!
  2. Wann hast du Geburtstag?

 

  1. Wann feiern wir den Tag der Arbeit?

 

  1. Wann hat dein Vater Namenstag?

 

  1. Wann bist du geboren?

 

4 .Übersetze!

  1. Karin a nagymamám lánya.
  2. Julia az anyukám nagynénje.
  3. Péter a barátnőm férje.
  4. Andreas az apukám fia.
  5. Martin Patrik apukája.

5.Ergänze die Sätze mit Präteritumform!

  1. Mit 17 Sisi ein Baby. (bekommen)
  2. Ich ihm die Adresse. (sagen)
  3. ………………………………. du nicht , wo Peter ist. (wissen)
  4. Der Film zwei Stunden.(dauern)
  5. Einstein von 1932 bis 1955 in Amerika. (leben)
  6. Leons Oma im Jahre 1970. (heiraten)
  7. du gestern viel Cola?  (trinken)
  8. Was machst du alles am Computer?

 

 

 

 

Kedves Hanna és Gábor!

Az élő óránk hétfő helyett kedden lesz  megtartva a 3. órában. Mivel jócskán van lemaradásotok az anyagban, szeretném, ha holnap azt csinálgatnátok - és el is küldenétek. 

Üdvözlettel: Spissákné Bognár Judit

Kedves Hanna és Gábor!

Nagyon várom az elkészített feladataitokat!

Bizonyos időközönként "élő" kapcsolatot is biztosítanom kell számotokra az óráink időpontjában a Microsoft Teams felületen, ahol létrehoztam egy csoportot is. Az első ilyen konzultációs időpontunk március 30-án 10.55 -kor lesz. Feltétlenül számítok rátok! 

A következő heti feladatok: 

8.b – harmadik hét

Képernyőfotókat szeretnék kérni az elvégzett feladatokról.

Egy játék a tőszámnevek gyakorlására:

https://wordwall.net/hu/resource/1048461/n%c3%a9met/sorsz%c3%a1mnevek-1-12

Egy játék a dátum gyakorlására:

https://wordwall.net/hu/resource/463730/n%c3%a9met/das-datum

 

Egy szövegértési feladat:

https://lingua.com/german/reading/ein-tag-in-berlin/

A Präteritum gyakorlására: a füzetbe írjátok ki a helyes igealakokat és annak a képernyőfotóját küldjétek el.

https://hu.pinterest.com/pin/584553226623264495/

https://hu.pinterest.com/pin/584553226623264560/

https://hu.pinterest.com/pin/584553226623264621/

2. hét

Kedves Hanna és Gábor!

Remélem, haladtok a feladatokkal és hamarosan külditek a feladatokat, amiket már megcsináltatok.

A Präteritum gyakorlására:

https://learningapps.org/3332147

https://learningapps.org/4818035

https://learningapps.org/3978816

https://learningapps.org/4769323

A sein (war)és a haben (hatte) Prateritum alakjainak gyakorlására. Ragozni is kell!

https://learningapps.org/4555642

Itt a Prateritum alakokat kell csoportosítani: normal: normál igék, halbverrückt: Vegyes igék( tőhangváltás+ -te végződés, idiot: rendhagyó igék:

https://learningapps.org/4818035

 

Az e heti tananyag (dátumok) gyakorlására egy kis Hörverstehen:

https://learningapps.org/5744954

Az elvégzett feladatokról kérek szépen képernyőfotót kedden délután 4-ig  a juditspissaknebognar@gmail.com címre.

Küldöm a heti feladatokat.

Az évszámok ismétléséhez nézzétek meg ezt a rövid videót:

https://www.youtube.com/watch?v=sbZ8kWVoUnw&feature=youtu.be

Ezt követően oldjátok meg a TK. 28/7.a feladatát. A kifejezésekhez kell a képeket hozzárendelni

Válaszoljátok meg a következő kérdéseket úgy, hogy betűvel kiírjátok az évszámokat:

  1. Wann besuchte er die Schule? 2. Wann studierte er an der Medizinischen Hochschule? 3. Wann lernte sie seine Frau kennen? 4. Von wann bis wann arbeitete er als Arzt? 5. Wann heiratete er? Wann ist sein Sohn geboren? Wann ist er gestorben?

 

Ennek mintájára oldjátok meg a munkafüzetben a 28. oldal 26-os feladatot.

Most következnek a sorszámnevek. Ezen a videón 12.18-tól találjátok, nagyon érthetően magyarázzák el.

https://www.youtube.com/watch?v=tqjDNJh7-NE

 

A füzetbe ez kerüljön:

Sorszámnevek 1-19: -te

  1. erste
  2. zweite
  3. dritte
  4. vierte
  5. fünfte…
  6. neunzehnte

20-….-ste

  1. zwanzigste
  2. einundzwanzigste
  3. zweiundzwanzigste…

Írjátok le németül: 5., 3., 9., 12., 18., 26., 57., 84., 100.

 

Dátum kifejezése:  A videóban 1.40-től

https://www.youtube.com/watch?v=Mz0PGiw5oc0

 

A füzetbe ez kerüljön:

Wann hast du Geburtstag?

Ich habe Geburtstag am vierten Januar.

Fordítsátok le: január 1-jén, május 8-án, június 12-én, szeptember 16-án, december 25-én

Válaszolj!  Wann hast du Geburtstag?

Írd le a családtagjaid szülinapját is Mein Vater hat am ……. Geburtstag. …Stb. (minimum 5 családtagot.

Ha mindent megcsináltatok, fotózzátok le legyetek szívesek a füzetet és a munkafüzetet és küldjétek el a juditspissaknebognar@gmail.com címre. Ha kérdésetek van, vagy ide, vagy az e-mailcímemre írjatok.

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg8b.blog.hu/api/trackback/id/tr8415528006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása