05. 25. kedd: Ab. 128/ 15. Nyelvtan: als, wenn - Hanna megígérte, hogy elküldi, amit a füzetbe írtunk.
05. 21. péntek: Ab. 127/12.,13. Lb. 102/1. kérdésekre válaszolni
05.19. szerda: Ab. 126/9.,10.,11.
05. 18. kedd: Lb. 101/9.,10, 11
05. 17. hétfő
Kedves Vivi! JKérd el valakitől az órai anyagot amit a füzetbe írtunk, és másold be a füzetedbe. Ezt a nyelvtani anyagot (zu+ főnévi igeneves szerkezetek) fogjuk a következő órákon gyakorolni.
05. 12. szerda:
https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/wortschatz/sport/sportarten-beschreibung/22181
https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/wortschatz/sport/einfache-texte-sport-deutschland/83112
05. 11. kedd, 7.óra: Lb. 99/4 - ennek mintájára jellemzni kell egy sportágat.
Lb. 100/7. szöveget elolvasni, a táblázatban Anja, Daniel kitölteni. Mf. 125/ 8. meghallgattuk, a helyes választ alá kell húzni. (A Teamsen a fájlok között megtalálható)
05.10. hétfő: 1. óra: A sportról beszélgettünk, a sportágakat, sporttal kapcsolatos szavakat kell átnézni.
Május 3-7.
Hétfő 1. óra: Lektion 8. Sportarten Lb. 98/1, 2.
Kedd 3. óra: Aufgaben im Ab. S. 121/1-3.
Kedd 7. óra: Wie sportlich bist du? Lb. 99/5
Szerda 4. óra: önálló feladatok: Hv. Ab 125/8. Leseverstehen
Péntek 5. óra: Lb. 99/6. , Ab. 125/6, 8.
Április 26-30.
Hétfő 1. óra: Gesunde Lebensweise Lb. 94.
Kedd 7. óra: Schluss-takt Lb. 96-97.
Szerda 4. óra: Zusammenfassung der Lektion 7.
Péntek 5. óra: Kontrollarbeit - Lektion 7.
Április Április 19-23
Hétfő 1. óra: Iss dich gesund! Lb. 92.
Kedd 3. óra: Aufgaben im Ab. S. 115-117.
Kedd 7. óra: Das Verb lassen Ab. S. 118.
Szerda 4. óra: Ein besonderes ProjektLb. S. 94-95.
Péntek 5. óra: Aufgaben im Ab. S. 119.
Április 12-16.
Hétfő 1. óra: Besucherzeit Lb. 89
Kedd 7. óra: Ein besonderer Arzt Lb. 91.
Szerda 4. óra: Aufgaben im Ab. 114-115.
Péntek 5. óra: Was ist gesund? S. 92. Lb.
Április 7-9.
Szerda 4. óra: Passiv Aufgaben (Lehrbuch, Arbeitsbuch)
Péntek 5. óra: Lachterapie - Lb. 89/ 3. , Lb. 90/ 7,8.
Március 29-31.
Hátfő 1. óra: Klinikclowns Lb. 88/1.
Kedd 7.óra: Das Passiv - Lb. 89/2., Ab. 112/11., 12. 13.
Szerda 4. óra: Üben von Passiv
Március 22-26:
Hétfő 1.óra: Lb. 86/ 4., 5. einen Termin besprechen
Kedd 3.óra: Lb. 87/ 6, 7. beim Arzt
Kedd 7.óra: Aufgaben im Ab. 109/ 5, 6.
Szerda 4.óra: A sollen módbeli segédige
Péntek 5.óra: Üben von sollen Ab. 110/8, 111/9, 10.
9.b - 2021. 03.16-19.
Kedd 7.óra: Lb. 84/1. , 85/2. Körperteile, Krankheiten, Symptome
Szerda 4. óra: Ab. 108/ 1, 2, 3, 4.
Péntek 5.óra: Einen Termin besprechen . Lb. 86/4, 5.
9.b - 2021. 03.08-12.
Hétfő 1. óra: Wiederholung von Verben mit Prapositionen - online Aufgaben
Kedd 3. óra: Zusammenfassung der Lexik (Lektion 6. - Beruf, Berufswahl)
Kedd 7. óra: Schularbeitvorbereitung
Szerda 4. óra: Kontrollarbeit
Péntek 5. óra: Lektion 7. - Körperteile Lb. S. 84., Ab. S. 108. 1,2.
9.b - 2021. 03.01-03.05.
Hétfő 1. óra: Vorstellungsgesprache : Bewerber-Personalchef, Hörverstehen. Lb. 81.
Kedd 7.óra: Schluss-takt Lb. 82. Nebenjob Schule
Szerda 4. óra: Zusammenfassung, Wiederholung der Lektion 6.
Péntek 5 óra: Wiederholung der Lektion 6. Wiederholungsaufgaben
9.b - 2021. 02.22-02.26.
Hétfő 1. óra: Rund um den Arbeitsplatz. Lb. 78.
Kedd 3.óra: Relativpronomen mit Prapositionen. Aufgaben im Ab. 99-100.
Kedd 7.óra: Aufgaben im Ab. 101. Relativsatz-Genitiv
Szerda 4. óra: Lb. 79.
Péntek 5. óra: Lebenslauf Lb. 80-81.
9.b - 2021. 02. 15-19.
Hétfő 1.óra: Grammatische Übungen – Relativpronomen: Lb. S. 76.
Kedd 7. óra: Grammatische Übungen – RelativpronomenLb. S. 77.
Szerda 4. óra: Aufgaben im Ab. 96/15., 97/16, 17,18.
Péntek 5. óra: Aufgaben im Ab. 98/, 19,20.21,22.
9.b - blog - 02. 08-12.
Hétfő 1.óra: Arbeitsplatze - Ein Thema, viele Meinungen. Lb. 72/5. ,6.,7.
Kedd 3.óra: Girls'day - Berufe für Frauen. Lb. 74. 1, 2.
Kedd 7.óra: Berufe für Manner. Lb. 76/6.
Szerda 4. óra: Deklination von Relativpronomen. Aufgaben im Ab. 95/12., 96/13.
Péntek 5.óra: Bildung der Relativsatze. Ab. 96/14., 15., 97/16,17,18.
9.b - blog- 01.18. -22.
Hétfő 1.óra: Lb. 68-69. Die besten Spickzettel aller Zeiten
Kedd 7. óra: Ab. 86. Hörverstehen+ aufgabe 36 - einen Eintrag schreiben
Szerda 4. óra: Zusammenfassung 1.
Péntek 5. óra: Zusammenfassung 2.
9.b - blog -01.11-15.
Hétfő 1. óra: Feltételes mód-módbeli segédigék , udvarias forma. Aufgaben im Ab. 84.
Kedd 3. óra: Aufgaben im Ab. 85. Feltételes mód+ Hörverstehen
Kedd 7. óra: Ein Internet Eintrag schreiben über das ungarische Schulsystem
Szerda 4 .óra: Unser letzter Schultag - Arbeitsbuch
Péntek 5. óra: Zusammenfassung, Wiederholung
9.b – blog – 12.14-18.
Hétfő 1. óra: Konjunktiv I Präsens der Modalverben – Aufgaben im Lehrbuch
Kedd 3. óra: Konjunktiv I Präsens der Modalverben – Aufgaben im Arbeitsbuch
Kedd 7.óra: Schule ohne Noten - Argumente für Noten
Szerda 4. óra: Schule ohne Noten – Argumente gegen Noten
Péntek 5. óra: Partnerschule - Lehrbuch
9.b_blog 12.07-11.
Hétfő 1. óra: TAKT B – Schule ohne Noten? – Wortschatz Lb.
Kedd 7.óra: Argumente für und gegen Noten – Lb.
Szerda 4. óra: Konjunktiv I Präsens der Verben
Péntek 5.óra: Konjunktiv I Präsens von haben und sein
Német
Tanár: Spissákné Bognár Judit [spissakne.bognar@nlg.httpf.hu]
Kommunikációs csatorna:
Tantárgyi blog:
9.b_ online oktatás_ 2020. 11.30-12.04.
Hérfő 1. óra: Reflexive Verben – Aufgaben im Lb.
Kedd 3. óra: Deklination der Reflexiv-pronomen – Aufgaben im Ab.
Kedd 7.óra: sich-Verben im Text – Aufgaben im Ab.
Szerda 4. óra: Die Räume der Schule – Wortschatzerweiterung
Péntek 5. óra: Schultypen- Wortschatzerweiterung
9.b – blog 11.23-30.
Hétfő 1. óra:
- Meine Schule - Wörter und Ausdrücke im Thema „Schule” – Lektion 5. Lb. 60-61.
Kedd 7.óra
- Meine Schule - Wörter und Ausdrücke im Thema „Schule” – Lektion 5. Lb. 62. , Ab. 74-75.
Szerda 4. óra
- sich-Verben Lb. S 63. Aufgaben im Arbeitsbuch Ab. 76.
Péntek 5.óra
- Reflexivpronomen – Aufgaben im Arbeitsbuch Ab. 77.
9.b – 2020.11.16-20.
Hétfő – 1. óra: Rück-takt (Wiederholung) Wohnen
Kedd – 3. óra: : Rück-takt (Wiederholung) Computer und ich+Prateritum
Kedd – 7. óra: : Rück-takt (Wiederholung) Adjektive (Komparation, Deklination)
Szerda – 4. óra: : Rück-takt (Wiederholung)Aufgaben im Lehrbuch S. 54-59.
Péntek – 6. óra: : Rück-takt (Wiederholung)Aufgaben im Arbeitsbuch S. 66-63.
Kedves Hanna és Gábor!
Elérkeztünk az utolsó héthez. Erre a hétre már nem adok Nektek feladatokat, online órák sem lesznek már. Hallgassatok német zenét, nézzetek német-, vagy német témájú filmeket. Néhányat ajánlok nektek, de természetesen mást is választhattok.
Néhány csoportomban néztük a Youtube – on az Extra auf Deutsch sorozatot, akinek van kedve érthető német beszédet hallgatnia, nézzen meg néhány részt!
Filmek, melyeket ajánlok nektek:
A bukás, Hitler utolsó napjai
Az élet szép – ez egy sírós-nevetős film a koncentrációs táborokról
A könyvtolvaj
Schindler listája
Hol van Fred? –Wo ist Fred? - ez egy német film, tele helyzetkomikumokkal. Én sajnos nem találtam meg, de hátha valakinek sikerül.
Szeretném megköszönni azoknak a munkáját, akik rendszeresen visszaküldték a feladatokat és részt vettek az online órákon.
Mindenkinek nagyon szép, élményekkel teli nyári szünetet kívánok! Vigyázzatok magatokra!
Üdvözlettel: Spissákné Bognár Judit
8.b-tizenkettedik hét (06.02-06.05.)
Kedves Hanna és Gábor!
Kedd – harmadik óra – önálló feladatok
A teamsre az osztályanyagok közé felteszek egy feladatsor, azt csináljátok meg, legyetek szívesek! Nem kell elküldeni a feladatokat, szerdán megbeszéljük órán.
Szerda – hatodik óra a Teamsen
Megbeszéljük a keddi feladatokat
Péntek - első óra – önálló feladatok
A teamsre az osztályanyagok közé felteszek egy feladatsor, azt csináljátok meg, legyetek szívesek! Nem kell elküldeni a feladatokat, a hatodik órában megbeszéljük.
Péntek 6. óra a Teamsen.
Szép hetet kívánok!
8.b – 11. hét (05.25-29.)
Kedves Hanna és Gábor!
A heti tennivalók:
Hétfő 4. óra: Önálló feladatok
Ahogy pénteken megbeszéltük, a múlt időt (Perfekt) fogjuk a héten gyakorolni. A teamsre felteszek (Perfekt1) feladatokat, azokat csináljátok meg. Nem kell elküldeni, kedden megbeszéljük.
Kedd 3. óra a Teamsen.
Szerda 6. óra, péntek első óra: Önálló feladatok,a teamsre teszem fel őket. (Perfekt2, Perfekt3) Pénteken a hatodik órában közösen fogjuk leellenőrizni.
Péntek 6. óra a Teamsen.
Szép hetet kívánok!
8.b – 10. hét (05.18-22.)
Kedves Hanna és Gábor!
Hétfő 4. óra: A Teamsen várlak Benneteket!
-a szavakat – a főnevek első oszlopa – fogom kikérdezni.
-a második oszlopot péntekre tanuljátok meg, legyetek szíves!
-a Teamsre, a Fájlok közé feltettem egy újabb ismétlő feladatlapot. Ezt majd kedden önállóan kell megcsinálnotok, meg fogunk ezzel kapcsolatban minden fontosat beszélni : elöljárószavak, felszólító mód, módbeli segédigék, személyes névmás ragozása tárgy+ részes esetben, birtokos névmások) . Néhány feladatot megoldunk majd belőle.
Kedd 3. óra: Önálló feladatok
Az előző nap megbeszélt Teams-feladatok elkészítése. Nem kell elküldeni, szerdán órán leellenőrizzük.
Szerda 6. óra a Teamsen.
Megbeszéljük a keddi feladatokat
Péntek 1. óra: Önálló feladat.
A teamsre, a fájlok közé felteszek egy szövegértési feladatot. Ki kell választani a megadottak közül a megfeleő alcímet.
Péntek 6. óra: a Teamsen
Leellenőrizzük a szövegértési feladatot, majd átismételjük a múlt idő Perfekt alakját.
Szép hetet kívánok!
8.b- kilencedik hét (05.11-05.15.)
Hétfő 4. óra: Óra a Teamsen
- a következő feladatokat fogjuk leellenőrizni: Mf. 42/28, Tk. 39/10
- Együtt elolvassuk, lefordítjuk a Tk. 39/8-as feladatot
Schluss-Takt – LB. 40-41. o
Kedd – Önálló feladatok
Felteszek két feladatsort a a Teams-re a fájlok közé. ( Aufgaben-Wiederholung az egyik címe, a másik lentebb van Wiederholung A2 lesen néven). Nem kell elküldeni, pénteken a hatodik órában le fogjuk ellenőrizni, addigra legyen kész.
Szerda – érettségi szünet
Péntek első óra:
A Mf. 45. oldalán található szavak közül a főneveket ki kellene szótárazni és megtanulni az első oszlopot (der Augenzeuge-tól a das Letcho-ig)
Péntek 6. óra - a Teamsen
-kikérdezem a szavakat
leellenőrizzük a keddre kiadott feladatokat
Szép hetet kívánok!
8.b-nyolcadik hét (05.05-05.08-ig)
Kedves Hanna és Gábor!
Kedd – önálló feladatok
- Hallott szöveg értése: Mf. 41/ 23. – A teamsen a fájlok-osztályanyagok között megtaláljátok.
- A munkafüzet 45-46. oldalán lévő szavak segítségével fordítsátok le a következő mondatokat:
- Megcsodáljuk a szökőkutat a kastélyban.
- Ki fejezi be a tanfolyamot?
- A császárnő nagyon barátságos volt.
- A tananyag korábban könnyebb volt.
- A bolt hihetetlenül kicsi.
- A játékbabakocsi ára kedvező volt.
- Nagyon várjuk a sikert.
- A paprikakrém illik a húshoz.
- A szemtanú felhívta a rendőrséget.
- A dzsungel egy élmény volt!
Szerda –6. óra a Teamsen
Megbeszéljük a Mf. 41/23 megoldásait
Ein kleines Stück Ungarn in Potsdam
Mf. 41/26. – az elejét megcsináljuk együtt.
Péntek – 1. óra – önálló munka
Mf. 42/ 28 – szövegértés, a hanganyagot felteszem a Teams-re.
Tk. 39/ 10 – szövegértés, a hanganyag a Teamsen
Mf. 41/26. – befejezni
Péntek 6 óra – Teamsen
Tk. 39/8.
Mf. 42/28., Tk. 39/10 –leellenőrizzük
Szép hetet kívánok!
8.b-7. hét (04.27-04.30.)
Kedves Hanna és Gábor!
Hétfő 4.óra –Önálló feladatok
Tk. 36/ 1. Ein Quiz über Potsdam
-Interneten nézzetek utána a válaszoknak!
-Készítsetek egy hasonló kvízt Vásárhelyről! (lehet képeket is használni)
Kedd 3.óra – a Teamsen
Tk. 36/ 3., 4. 5. feladatot fogjuk közösen megcsinálni
Szerda 6.óra – önálló feladatok
Mf. 40/ 21. – hallás utáni szövegértés. A szöveget fel fogom a Teamsre tenni, mint a múltkor.
-Mit mondanak az emberek a bankrablóról?
Mf. 41/22. Válaszolj az e-mailre! Egy osztálykirándulásodról kell írni: mi tetszett, mit csináltatok, mit ettetek, mit láttatok? , milyen volt az idő, hol laktatok…stb. Figyeljetek a múlt időre!
A sötétszürke keretben lévő jelzős szerkezetek közül legalább ötöt használjatok fel!
Terjedelem: min. 7-8 mondat
Szép hetet kívánok!
8.b hatodik hét( 04.20-25)
Kedves Hanna és Gábor!
A héten két óránk lesz a Teamsen, a keddi 3. óra és a péntek 6. óra.
A többi órára önálló feladatokat kaptok.
Hétfő:
Quizlet melléknévfokozás –ezzel gyakorolhattok:
https://quizlet.com/452440557/learn
https://quizlet.com/497585961/learn
Ha ezek közül a melléknevek közül van ismeretlen, kérlek, tanuljátok meg őket:
https://quizlet.com/32207220/melleknevfokozas-flash-cards/
Mf. 34/1
Kedd:
Teams: A munkafüzetben fogunk megoldani feladatokat
Mf. 35/4. , 36/7. 36/8.
Szerda:
A teams-re, az osztályanyagok közé fel fogok tenni egy hallás utáni szövegértés feladatot : Mf. 37/9. Töltsétek ki a táblázatot a szöveg alapján!
Mf. 37/ 10.
Péntek 1. óra:
igaz-hamis
https://hu.pinterest.com/pin/447404544210188798/
Hasonlítás:
https://hu.pinterest.com/pin/373869206559662299/
A füzetbe készítsétek el ezt a feladatot!
Péntek 6. óra:
A Teamsen várlak benneteket!
Szép hetet kívánok!
8.b –ötödik hét (04. 15-17.)
Kedves Hanna és Gábor !
Holnap, szerdán várlak benneteket a Teamsen a 6. órában.
Tk. 32/1, 2.
Megbeszéljük még a melléknév fokozását és a hasonlítást.
Péntek 1. óra:
Önálló feladat: a füzetbe legyetek szívesek beírni ezt a vázlatot: (Gábor, ha tudod , ki is nyomtathatod és beragaszthatod)
- Melléknév fokozása:
A német nyelvben is három foka van a mellékneveknek: alap, közép és felsőfok
-képzése: alapfok -, középfok: -er, felsőfok: -am …….-sten
- a) normál melléknevek
schön schöner am schönsten (szép, szebb, legszebb)
billig billiger am billigsten (olcsó, olcsóbb, legolcsóbb)
- b) a, o, u tövű egyszótagos melléknevek Umlautot kapnak
alt älter am ältesten (öreg, régi)
kalt kälter am kältesten(hideg)
jung jünger am jüngsten(fiatal)
stark stärker am stärksten( erős)
ilyen még: lang, (hosszú)warm,(meleg) kurz,(rövid) hart,(kemény) schwach, (gyenge)dumm, (buta)klug, (okos)arm, (szegény)scharf (erős)
- c) rendhagyó melléknevek:
gut besser am besten (jó)
viel mehr am meisten (sok)
gern lieber am liebsten (szívesen)
nah näher am nächsten (közeli)
hoch höher! am höchsten ( magas)
groβ gröβer am gröβten (nagy)
- Hasonlítás
- ha két azonos mennyiséget, minőséget hasonlítunk össze: wie= mint
Anna ist so schön wie Petra. Anna olyan szép, mint Petra.
Markus trinkt so viel wie Peter. Markus olyan sokat iszik, mint Péter.
- ha különböző mennyiséget, minőséget hasonlítunk össze: als= mint
Anna ist schöner als Eva. Anna szebb, mint Éva.
Markus trinkt schneller als Thomas. Markus gyorsabban iszik, mint Thomas.
Fordítsd le a füzetbe, és küldd el légyszíves!
gyorsabb, lassabb, közelebb, jobb, olcsóbb, több, okosabb, kevesebb, kedvesebb, kisebb, erősebb, hidegebb, fiatalabb, butább
a leggyorsabb(an) , a legjobb(an), a legkedvesebb(en) , a leglassabb(an), a legbutább(an), a legfiatalabb(an) a legdrágább(an)
Suzi éppen olyan gyorsan fut, mint Rudi. Gyorsabban futok, mint te. A nagypapám jobban él, mint Mark. Többet tanulok, mint Martin. Épp olyan sokat alszom , mint Stefan. Kevesebbet írunk, mint ti.
Pénteken a hatodik órában ismét a Teamsen várlak benneteket!
Szép hetet kívánok!
8.b – Kontrollarbeit
- Bilde Sätze aus Wörtern in Präteritum!
- füher, studieren, nicht, wollen, ich
- früher, du, kochen, müssen, nicht,
- meine Mutter, sprechen, nicht, können, Englisch
- ihr, abends, nicht lange, dürfen, ausgehen, im Sommer
- Beende die weil-Sätze!
- Mami, warum gehst du schwimmen? –Weil
- Mami, warum kaufen wir Salat? – Weil
- Mami, warum darf ich nicht Fussball spielen? - Weil
- Mami, warum geht Opa zum Arzt? ? - Weil
- Mami, warum darf ich nicht Auto fahren? - Weil
- Beantworte die Fragen!
- Wann hast du Geburtstag?
- Wann feiern wir den Tag der Liebe?
- Wann hat deine Mutter Namenstag?
- Wann feiern wir Silvester?
4 .Übersetze!
- Emil a nagymamám
- Eva a nagyapám lánya.
- Matthias a bátyám nagybátyja.
- Andreas a nagynéném férje.
- Emma apukája. Stefan.
5.Ergänze die Sätze mit Präteritumform!
- Am 9. November 1989…………………………….. die Menschen in Berlin. (tanzen
- Hier …………………………… früher das Haus von Martin Luther. (stehen)
- Petra …………………………………. in Zürich. (studieren)
- Wir ………………………………………. in diesem Haus . (wohnen)
- Du ………………………………….. nicht pünktlich. (kommen)
- Leons Oma…………………………………. im Sommer nach Italien. (fahren)
- Ich ……………………………………………….. heute viel Milch. (trinken)
- Was machst du alles am Computer?
Kedves Hanna és Gábor!
Hétfőn a negyedik órában egy nagyon gyors bejelentkezésre várlak benneteket a Teamsen! Megbeszéljük az itt látható feladatokat. Légyszíves Wordben töltsétek le és próbáljátok majd kitölteni. Akkor bele is tudtok majd írni. Kedden a harmadik órában megbeszéljük ezeket a feladatokat, szerdára pedig készítek nektek egy ehhez hasonlót és az óra időpontjába kellene majd kitöltenetek.
8.b – Schularbeitvorbereitung
- Bilde Sätze aus Wörtern in Präteritum!
- füher, nur Popmusik, wollen, hören, immer, Martin
Martin wollte früher immer nur Popmusik hören.
- früher, ich, ausgehen, dürfen, nur, bis 22 Uhr
- gestern, nur, viele Hausaufgaben , wir, in Physik, machen, müssen
- du, können, spielen, nur, Gitarre, früher
- Beende die weil-Sätze!
- Mami, warum gehst du arbeiten? –Weil
- Mami, warum kaufen wir so viel Obst? – Weil
- Mami, warum darf ich nicht auf der Straβe spielen? - Weil
- Mami, warum muss ich einen Pullover anziehen? - Weil
- Mami, warum darf ich nicht Auto fahren? - Weil
- Beantworte die Fragen!
- Wann hast du Geburtstag?
- Wann feiern wir den Tag der Arbeit?
- Wann hat dein Vater Namenstag?
- Wann bist du geboren?
4 .Übersetze!
- Karin a nagymamám lánya.
- Julia az anyukám nagynénje.
- Péter a barátnőm férje.
- Andreas az apukám fia.
- Martin Patrik apukája.
5.Ergänze die Sätze mit Präteritumform!
- Mit 17 Sisi ein Baby. (bekommen)
- Ich ihm die Adresse. (sagen)
- ………………………………. du nicht , wo Peter ist. (wissen)
- Der Film zwei Stunden.(dauern)
- Einstein von 1932 bis 1955 in Amerika. (leben)
- Leons Oma im Jahre 1970. (heiraten)
- du gestern viel Cola? (trinken)
- Was machst du alles am Computer?
Kedves Hanna és Gábor!
Az élő óránk hétfő helyett kedden lesz megtartva a 3. órában. Mivel jócskán van lemaradásotok az anyagban, szeretném, ha holnap azt csinálgatnátok - és el is küldenétek.
Üdvözlettel: Spissákné Bognár Judit
Kedves Hanna és Gábor!
Nagyon várom az elkészített feladataitokat!
Bizonyos időközönként "élő" kapcsolatot is biztosítanom kell számotokra az óráink időpontjában a Microsoft Teams felületen, ahol létrehoztam egy csoportot is. Az első ilyen konzultációs időpontunk március 30-án 10.55 -kor lesz. Feltétlenül számítok rátok!
A következő heti feladatok:
8.b – harmadik hét
Képernyőfotókat szeretnék kérni az elvégzett feladatokról.
Egy játék a tőszámnevek gyakorlására:
https://wordwall.net/hu/resource/1048461/n%c3%a9met/sorsz%c3%a1mnevek-1-12
Egy játék a dátum gyakorlására:
https://wordwall.net/hu/resource/463730/n%c3%a9met/das-datum
Egy szövegértési feladat:
https://lingua.com/german/reading/ein-tag-in-berlin/
A Präteritum gyakorlására: a füzetbe írjátok ki a helyes igealakokat és annak a képernyőfotóját küldjétek el.
https://hu.pinterest.com/pin/584553226623264495/
https://hu.pinterest.com/pin/584553226623264560/
https://hu.pinterest.com/pin/584553226623264621/
2. hét
Kedves Hanna és Gábor!
Remélem, haladtok a feladatokkal és hamarosan külditek a feladatokat, amiket már megcsináltatok.
A Präteritum gyakorlására:
https://learningapps.org/3332147
https://learningapps.org/4818035
https://learningapps.org/3978816
https://learningapps.org/4769323
A sein (war)és a haben (hatte) Prateritum alakjainak gyakorlására. Ragozni is kell!
https://learningapps.org/4555642
Itt a Prateritum alakokat kell csoportosítani: normal: normál igék, halbverrückt: Vegyes igék( tőhangváltás+ -te végződés, idiot: rendhagyó igék:
https://learningapps.org/4818035
Az e heti tananyag (dátumok) gyakorlására egy kis Hörverstehen:
https://learningapps.org/5744954
Az elvégzett feladatokról kérek szépen képernyőfotót kedden délután 4-ig a juditspissaknebognar@gmail.com címre.
Küldöm a heti feladatokat.
Az évszámok ismétléséhez nézzétek meg ezt a rövid videót:
https://www.youtube.com/watch?v=sbZ8kWVoUnw&feature=youtu.be
Ezt követően oldjátok meg a TK. 28/7.a feladatát. A kifejezésekhez kell a képeket hozzárendelni
Válaszoljátok meg a következő kérdéseket úgy, hogy betűvel kiírjátok az évszámokat:
- Wann besuchte er die Schule? 2. Wann studierte er an der Medizinischen Hochschule? 3. Wann lernte sie seine Frau kennen? 4. Von wann bis wann arbeitete er als Arzt? 5. Wann heiratete er? Wann ist sein Sohn geboren? Wann ist er gestorben?
Ennek mintájára oldjátok meg a munkafüzetben a 28. oldal 26-os feladatot.
Most következnek a sorszámnevek. Ezen a videón 12.18-tól találjátok, nagyon érthetően magyarázzák el.
https://www.youtube.com/watch?v=tqjDNJh7-NE
A füzetbe ez kerüljön:
Sorszámnevek 1-19: -te
- erste
- zweite
- dritte
- vierte
- fünfte…
- neunzehnte
20-….-ste
- zwanzigste
- einundzwanzigste
- zweiundzwanzigste…
Írjátok le németül: 5., 3., 9., 12., 18., 26., 57., 84., 100.
Dátum kifejezése: A videóban 1.40-től
https://www.youtube.com/watch?v=Mz0PGiw5oc0
A füzetbe ez kerüljön:
Wann hast du Geburtstag?
Ich habe Geburtstag am vierten Januar.
Fordítsátok le: január 1-jén, május 8-án, június 12-én, szeptember 16-án, december 25-én
Válaszolj! Wann hast du Geburtstag?
Írd le a családtagjaid szülinapját is Mein Vater hat am ……. Geburtstag. …Stb. (minimum 5 családtagot.
Ha mindent megcsináltatok, fotózzátok le legyetek szívesek a füzetet és a munkafüzetet és küldjétek el a juditspissaknebognar@gmail.com címre. Ha kérdésetek van, vagy ide, vagy az e-mailcímemre írjatok.