2021. november 22 - 26.
Kedves otthonmaradók!
A heti 3 tanóránkon az iskolában az igék három alakjának memorizálását, tanulását folytatjuk majd (=szóbeli feladat), ill. rövid nyelvtani magyarázatot is írunk a nyelvtanos füzetbe a Präteritum múlt idő használatáról (=írásbeli feladat).
Szóbeli feladat: Az igék 3. alakjának tanulásában a 3. oldalra jutottunk, így ott először megjelöljük, "bepöttyözzük" azokat az igéket, amelyeket tudni kell. Ezek a következők: sitzen, sollen, sprechen, springen, stehen, stehlen, sterben, streiten, tragen, treffen, treten, trinken, tun, vergessen, verlieren, wachsen, waschen, werden, werfen, wissen, wollen, ziehen. Ezeket az igéket (természetesen mindhárom alakot!) kell otthon is hangosan sokszor felolvasni, így memorizálni, ahogyan eddig is csináltuk órán.
Írásbeli feladat: a Teams-be a héten fel lesz töltve (Osztályanyagok - Nyelvtan-elmélet mappa) a múlt időről eddig tanult teljes nyelvtani vázlatunk. A nagy részét ennek a hosszú vázlatnak már leírtuk a nyelvtanos füzetbe órákon. Ezen a héten ezt a vázlatot a "Präteritum múlt idő (=1-alakos, 2. alakból képzett múlt idő) mondatbeli használata" c. résszel egészítjük ki. Ezt legyetek szívesen elmásolni a nyelvtanos füzetbe!
A feladatok elvégzéséről digitális dokumentációt most nem kérek. A feladatok elvégzését (szóbelinél a tanulás, írásbelinél a másolás) személyesen fogom ellenőrizni az iskolában, amint mindenki újra itt lesz.
Alles Beste!
Réka néni
2021. május 3. - 7.
Kedves csoport!
Mint már tudjuk, a mi iskolánkban nem a jövő héten lesz az érettségi szünet, hanem később, így az előttünk álló héten minden óránk rendesen (digitálisan) meg lesz tartva! A hétre a következő feladatokat terveztem:
- máj. 3. hétfőn bepótoljuk az előző heti lemaradásunkat, ami a segédigék gyakorlását illeti: a mf. 94./4., valamint a 95./5., 6., 7., feladatokat fogjuk közösen megcsinálni.
- máj. 5. szerdán a 3. órában a tk.-ben fogunk dolgozni: a 88./7. feladatban egy táblázat elemzésén keresztül szóban fogjuk megfogalmazni, mit szeretnek a fiatalok a szabadidejükben csinálni. Szintén szóbeli gyakorlásként csináljuk meg ezen az órán a tk. 88./9., valamint ha marad időnk, a tk. 89./10. feladatot. A 6. órában a mf.-re térünk át, és ott gyakoroljuk majd írásban is azt, amit a 3. órában szóban: a szabadidő témakörét, valamint a denn (=mert) kötőszó használatát. A mf. 96./8., 9.,10. (11.) feladatokat fogjuk megcsinálni.
Alles Gute, wir treffen uns bald. Diese Woche noch digital, aber wenn alles klappt, ab dem 10, Mai auch schon persönlich! :) Ich freue mich schon darauf! :)
Bis dann! Réka néni
2021. április 26. - 30.
Kedves csoport!
A heti munkánk a következőképpen fog alakulni:
- ápr. 26. hétfőn továbbhaladunk a szabadidő-témakörben: a tk. 86./2. hallgatási szövegértését, majd a mf. 94./3., 4. (szókincsfejlesztés, igeragozás) feladatokat fogjuk megcsinálni.
- ápr. 28. szerdán a 3. órában olvasni fogunk: a tk. 86./3. olvasási szövegértési feladatot fogjuk megcsinálni, majd a tk. 87./5., mf. 95./5. feladattal a müssen segédigét fogjuk ismételni, gyakorolni. A 6. órában a mf. 95./6., 7. feladatokkal a segédigék ismétlését, gyakorlását fogjuk folytatni, majd a tk. 88./7., feladattal rövid szóbeli gyakorlatot fogunk végezni: táblázat alapján fogjuk megfogalmazni, hogy mik - a statisztikák alapján - a fiatalok kedvenc szabadidős szokásai.
Alle Gute, wir treffen uns bald! :)
Réka néni
2021. április 19. - 23.
Kedves csoport!
A héten a következők szerint fogunk továbbhaladni:
- ápr. 19. hétfőn egy digitális gyakorló-feladatsort fogtok megcsinálni, amely teljesen a szerdai, 6. leckét lezáró dolgozat menetrendje szerint fog felépülni
- ápr. 21. szerdán a 3. órában fogjátok megírni a már múlt héten megbeszélt, 6. leckét lezáró dolgozatot. A 6. órában aztán tovább is megyünk: elkezdjük a 7. leckét, amelynek a témakörei a szabadidő, iskola és a napirend. A tk. 86./1., 2., valamint a mf. 94./3. (4.) feladatokat fogjuk megcsinálni.
Alles Gute, wir treffen uns bald! :)
Réka néni
2021. április 12. - 16.
Kedves csoport!
A heti munkánk a következő lesz:
- ápr. 12. hétfőn a tk. 84. oldalán a Schluss-Takt 1. feladatát fogjuk közösen megcsinálni (olvasás és szókincs)
- ápr. 14. szerdán a 3. órában a Schluss-Takt 2. feladatának a szövegértési feladatai fogjuk részben együtt, részben magatok önálló munkában megcsinálni (tk. 84.-85./2.a,b,c). A 6. órában a mf. 87./34. feladatát csináljuk meg közösen, majd egy rövid, íráskészséget fejlesztő digitális feladatot fogtok kapni: le kell írnotok egy 6-8 mondatos fogalmazásban, hogy mit fogtok csinálni a nyári szünetben (reméljük, ott már nem leszünk karanténban, tehát kicsit szabadabban lehet bármit is csinálni...!) Ez a feladat a jövő idő gyakorlására szolgál, és a Teams-ben fogjátok tudni megcsinálni (külön Assignment)
Alles Gute, wir treffen uns in den Stunden!
Réka néni
2021. április 6. - 9.
Kedves csoport!
A héten 2 tanóránk lesz: ápr. 7. szerdán 3. és 6. óra.
A 3. órában a tk. 82./3.d feladat szövegét fogjuk elolvasni, majd megcsinálni hozzá a feladatokat (családfa+ tk. 83./4.) Ezekkel a feladatokkal a birtokos névmásokat fogjuk átismételni, gyakorolni.
A 6. órában szintén a birtokos névmásokat fogjuk szövegértési köntösbe bújtatva gyakorolni: a mf. 87./33.b, 34. 88./35. feladatokat fogjuk, fogjátok részben közösen, részben önállóan megoldani.
Alles Gute, wir hören uns bald! :)
Réka néni
2021. március 29. - 31.
Kedves csoport!
A tavaszi szünet előtt is héten a következő feladatokat fogjuk csinálni:
- márc. 29. hétfőn a mf. 86./29., 30., 31., feladatatival gyakoroljuk a lecke szóanyagát (ill. az egyik feladat hallás utáni szövegértés lesz)
- márc. 31. szerdán a 3. órában a tk. 82./3.a,b feladatának szövegértését fogjuk elolvasni, majd a hozzá tartozó feladatokat fogjuk megcsinálni közösen. A 6. órában egy online-feladatsort megcsinálni: egy rövid országismereti videót fogtok megnézni (többször is lehet), amelyhez kül. feladatok fognak kapcsolódni, ugyanazon a digitális felületen, ezeket fogjuk közösen megoldani. A videó - és így az egész tanóra - témája a Wurst mint német nemzeti étel, vagyis a kolbászfajták és kolbászfogyasztási szokások lesznek No.-ban.
Alles Gute für euch, wir treffen uns morgen in der Stunde!
Bis dann!
Réka néni
2021. március 22. - 26.
Kedves csoport!
A héten a következő feladatokat fogjuk elvégezni:
- márc. 22. hétfőn befejezzük a múlt szerdán elkezdett tk. 80./1. feladatot, majd folytatjuk a 2.a,b-vel (olvasási szövegértés)
- márc. 24. szerdán a 2. órában országnevekkel ill. belül képzett melléknevekkel foglalkozunk majd: a tk. 81./2.d, valamint a mf. 85./27., 28. feladatok kerülnek sorra. A 6. órában szókincsismétlés következik először: mf. 86./29., 30. feladatok foglalkoznak ezzel. Ezután a tk. 82./3.a,b. olvasási szövegértési feladatát fogjuk megcsinálni.
Mach's gut, wir treffen uns morgen in der Stunde digital!
Liebe Grüße: Réka néni
2021. március 15. - 19.
Kedves csoport!
A heti munkánk a következőképpen fog kinézni:
- márc. 15. nemzeti ünnep, így tanórát nem tartunk
- márc. 17. szerdán a 3. órában hallott szövegértési fogunk gyakorolni: a tk. 79./7. és 9. feladatokat fogjuk megcsinálni. A 6. órában az olvasott szövegértésé lesz a főszerep: a tk. 80./1., 2.a,b feladatokat fogjuk megcsinálni.
Wir treffen uns bald, bis dahin alles Gute!
Réka néni
2021. március 8. - 12.
Kedves csoport!
A héten az éttermi beszédhelyzeteinkben való szövegértést és szövegalkotást fogjuk tovább gyakorolni. A heti tematikánk a következő lesz:
- márc. 8. hétfőn előbb szóban, majd olvasási feladatként fogjuk gyakorolni az éttermi rendelési szituációt (mf. 83./20.), amely feladatot hallgatással fogunk leellenőrizni
- márc. 10. szerdán a 3. órában a tk. 78./5. olvasási feladatát fogjuk megcsinálni, amelyen keresztül a jövő idővel is megismerkedünk. Leírunk egy rövid nyelvtani vázlatot erről az anyagrészről, majd a mf. 84./23. feladatot is megcsináljuk gyakorlásként. A 6. órában a jövő idő írásbeli gyakorlásaként a tk. 79./6. feladatot csináljuk meg, majd a tk. 79./7. hallás utáni szövegértési feladattal foglaljuk össze a heti munkánkat.
Alles Gute für euch, wir treffen uns morgen in der Stunde!
Réka néni
2021. március 1. - 5.
Kedves csoport!
A héten az éttermi rendelési beszédhelyzettel fogunk tovább foglalkozni.
- márc. 1. hétfőn a mf. 84./21. feladat után közös szövegalkotási feladat fog következni: együtt fogunk éttermi rendelési példaszituációt írni
- márc. 3. szerdán a 3. órában folytatjuk az éttermi szituációírásunkat: közösen fogunk asztalfoglalási- ill. fizetési szituációt megfogalmazni és leírni. A 6. órában szóban is gyakoroljuk az éttermi helyzetek kifejezésmódját, majd a mf. 83./20. feladattal fogjuk zári ezt a témakörrészt (ez egy olvasási feladat, amelyet majd az óra végén hallgatással fogunk leellenőrizni)
Alles Gute für euch, wir hören uns morgen wieder! :)
Réka néni
2021. február 22. - 26.
Kedves csoport!
A héten az étkezés témáját mélyítjük tovább szövegértéssel, szövegalkotással.
- febr. 22. hétfőn az óra első 10 percében megírjátok az "alkalmazott" szódolgozatot a 6. lecke szavainak 4. (egyben utolsó) részéből, valamint utána röviden megbeszéljük az előző órai Teams-es feladatsor ellenőrzését. Utána egy rövid szóbeli kifejezésmódot gyakoroltató feladat fog következni: a tk. 76./1a-t fogjuk megcsinálni, ha marad idő, akkor az 1b-vel is továbbmegyünk
- febr. 24. szerdán a két tanóránkon befejezzük a tk. 76./1b feladatot, átismételjük a wollen segédigét (mf. 83./19.a,b feladat), majd közös szövegalkotás fog következni: a tk. 77.oldal panelmondatainak átnézése után együtt fogunk példaszituációt írni éttermi rendelésre/asztalfoglalásra.
Alles Gute, wir treffen uns morgen!
Bis bald!
Réka néni
2021. február 15. - 19.
Kedves csoport!
A heti munkánk a következőképpen fog kinézni:
- febr. 15. hétfőn az előzőleg megbeszéltek alapján egy rövid szódolgozattal kezdünk a Redmentában. Ezután a tk. 75./7. feladatot olvassuk el (hallgatjuk meg) és értelmezzük, majd megoldjuk a 75./9. feladatot. Leírtok egy rövid nyelvtani vázlatot a nyelvtanos füzetbe (én közben szokott módon fűzök majd hozzá magyarázatot)
- febr. 17. szerdán a 3. órában a tk. 74./5., valamint a mf. 81./13., 14. feladatokkal gyakoroljuk közösen a hétfői rövid nyelvtani anyagot. A 6. órában önállóan fogtok dolgozni: egy gyakorlófeladatsort fogtok kapni a Teams-ben/Forms-ban (3 feladatot fog ez a feladatsor tartalmazni, amelyekkel főként nyelvtani - szórendi, mondatalkotási valamint határozószókat gyakoroltató - ismereteiteket gyakoroljátok majd). Ezt a feladatsort az óra alatt oldjátok majd meg, óra végén bekülditek, közvetlenül látni fogjátok a saját eredményeteket, tehát nem fog külön, órakereten kívüli házi feladatot jelenteni!
Alles Gute, wir treffen uns morgen digital!
Réka néni
2021. február 8. - 12.
Kedves csoport!
A heti munkánk a következőképpen fog kinézni:
- febr. 8. hétfőn az óra első felében megírjátok a szódolgozatot. Az óra második felében a szóbeli kifejezésmódot fogjuk gyakorolni: az előző órákon megírt ill. átalakított szituációs gyakorlatok paneljei alapján digitálisan szóban fogtok eljátszani egy-egy bevásárlási szituációt.
- febr. 10. szerdán az aznapi két tanóránkon először nyelvtani gyakorlatokat fogtok csinálni: mf. 80./9., 10., 12. Ezt követően olvasásértési és hallott szövegértési feladat következik majd: a tk. 74./4., 5. feladatát fogjuk meghallgatni/elolvasni. Egy rövid nyelvtani anyagrészt is leírunk, megfogalmazunk ezen az órán (már - még hatszók. ill. ezek tagadása), amit aztán majd a jövő héten tudunk feladatokkal is gyakorolni.
Alles Gute!
Réka néni
2021. február 1. - 5.
Kedves csoport!
A heti munkánk a következők szerint fog alakulni:
- febr. 1. hétfőn az óra elején megírjuk a szódolgozatot, majd egy rövid nyelvtani anyagrész (mértékegységek) fog következni: megbeszéljük és a füzetbe leírjátok az anyagrész elméleti vázlatát, majd egy rövid gyakorlófeladatot fogunk hozzá megoldani: mf. 80./11.
- febr. 3. szerdán a két tanóránkon először íráskészséges feladatot fogunk csinálni: közösen írunk egy minta-szituációt a piaci-/élelmiszerbolti bevásárlásra, majd önállóan is kell írnotok egy hasonló szituációt ennek analógiájára (ez Teams-Assignment lesz, azaz digitálisan be is kell majd adnotok ezt a feladatot.). Ezután szóban is gyakoroljuk a bevásárlás szituációját: párokban is megpróbálunk digitálisan ilyen rögtönzött szituációt játszani. A 6. óra végén 2 rövid nyelvtani feladatot is megcsinálunk a mf.-ben: 80./10., 12.
Alles Gute, wir treffen uns morgen in der Stunde!
Réka néni
2021. január 25. - 29.
Kedves csoport!
A jövő héten továbbhaladunk a 6. leckében:
- jan. 25. hétfőn a mf. 78./1b, 4. 79./5., 6., 7., 8. feladatokat fogjuk közösen megcsinálni
- jan. 27. szerdán a tk. 73./2. (hallott szövegértés), 3. feladatok (íráskészség) kerülnek majd sorra. Lemásoltok és egyidejűleg megbeszélünk egy rövid nyelvtani anyagrészt (mértékegységek), majd ennek segítségével közösen szövegalkotási feladatot is fogunk csinálni: piaci/élelmiszerbolti bevásárlás szituációját fogjuk közösen megírni. (Ha marad még időnk, akkor a mf. 80./11.,12. feladatokkal haladunk tovább.)
Wir treffen uns morgen digital, bis dann! :)
Réka néni
2021. január 18. - 22.
Kedves csoport!
Az 1. félév utolsó hetében a következő lesz a heti munkánk:
- jan. 18. hétfőn az előzőleg megbeszéltek szerint megírjuk a Lektion 5.-ből a záródolgozatot
- jan. 20. szerdán : kiértékeljük a kijavított dolgozatokat, ezekkel együtt lezárjuk, megbeszéljük a félévi jegyeket, majd pedig megyünk tovább a 6. leckére: megismerkedünk és gyakoroljuk az új leckénk=új témánk szavait: az ételeket. A tk. 72./1., valamint a mf. 78./1.b, 3., 4., 79./5.,6.,7. feladatokat fogjuk megcsinálni az enapi 2 tanóránkon.
Viel Erfolg für euch alle für den Test morgen, wir treffen uns kurz vor der Stunde digital.
Alles Beste,
Réka néni
2021. január 11. - 15.
Kedves csoport!
A héten a jan. 18-án sorra kerülő dolgozatra fogunk gyakorolni.
- jan. 11. hétfőn az előzetesen megbeszéltek alapján a Teams-ben a Feladatok közt található Forms-os gyakorló-dolgozatot fogjuk közösen megcsinálni. Lesznek feladtok, amiket együtt, lesznek, amelyeket magatok fogtok megoldani, de közösen kiértékeljük a feladatok javítását, megbeszéljük, mire kell több időt/energiát szánnotok, mire kell figyelnetek, stb.
- jan. 13. szerdán a két tanóránkon szintén a Teams-be feltöltött gyakorlófeladatokat fogtok csinálni, amelyekkel a dolgozatban számon kért tananyagrészeket gyakorolhatjátok. (Összefoglalás ld. Teams - Fájlok - Osztályanyagok - Zelten, Im Hotel wohnen c. mappában dokumentumban)
Alles Gute, wir treffen uns morgen in Teams für die Videokoferenz.
Bis dann, Réka néni
2021. január 4. - 8.
Kedves csoport!
Januárban első körben folytatjuk az 5. leckét, ahol abbahagytuk - és egyben lassacskán közeledünk a leckevégi témazáró dolgozat felé is. (jan. 13.? / jan. 18.? Órán megbeszéljük!)
A heti munkánk a következő lesz:
- jan. 4. hétfő: mf. 68./13. abc, 73./35. befejezni, 67./11.
- jan. 6. szerda: 3. órában: mf. 67./10., tk. 70./1., 71./2. (3.), 6. órában: mf. 71./25., 27.ab (72./28.)
Wir treffen uns bald! :)
Réka néni
2020. december 14. - 18.
Kedves csoport!
A téli szünet előtti utolsó héten a heti munkánk a következők szerint fog alakulni:
- dec. 14. hétfőn a tk. 69./5., 6. és a mf. 68./13.a,b,c feladatrészeket fogjuk megcsinálni
- dec. 16. szerdán 3. és 6. órában a munkafüzetben fogunk gyakorlófeladatokat csinálni: mf. 71./26.ab, 73./35., 67./10., 11., 12.
Wir treffen uns morgen in Teams für eine Videokonferenz.
Alles Gute!
Réka néni
2020. december 7. - 11.
Kedves csoport!
Ezen a héten szintén lesz mindhárom óránk időpontjában teams-es videóértekezletünk. A következő feladatokat fogjuk megcsinálni:
- 2020. dec. 7. hétfőn a múlt heti minta alapján most már - megadott kritériumok alapján - egyedül fogtok hotelszoba-foglalós szituációt írni. (Persze most a gyakorlás alatt még használhatjátok a közösen megírt gyakorló-szituációt - ez elérhető a saját füzetetekben és a Teams-ben a Fájlok között is) Ezeket a feladatokat el is kell küldenetek nekem (mintha órán beadnátok), de egy-egy önként jelentkező személyét ki is fogjuk javítani közösen órán, hogy lássátok a javítás rendszerét.
- 2020. dec. 9. szerda 3. órában az óra első 10 percében megírjuk a megbeszélt szódolgozatot (mf. 75.o. szavai) a már ismert Redmentás módszerrel. Ezt követően a tk. 68./1.,2. feladatát fogjuk közösen elolvasni, megoldani. A 6. órában ezután a tk. 68./3. hallott szövegértési feladatot hallgatjuk meg közösen, utána pedig a tk. 69./5. olvasási szövegértési feladatot kezdjük majd el közösen.
Alles Gute, wir treffen uns morgen in Teams digital.
Réka néni
2020. november 30. - december 4.
Kedves csoport!
Itt küldöm a heti feladatainkat: - az eddigi rend szerint is mindhárom eheti óránkon lesz teams-es videóértekezletes óránk:
- nov. 30. hétfőn közösen meghallgatjuk a tk. 67./11.a,b hallott szövegértési feladatát (és kiszámoljuk a 'c' feladatot is), utána pedig a 10. feladat segítségével együtt közösen megfogalmazunk egy minta-szituációt 'hotelszoba-foglalás'-témakörben
- dec. 2. szerda 3. órában a hotelszoba-foglalási szituációt fogjuk gyakorolni: a hétfőn megírt közös minta lapján ezen a szerdai órán már önállóan fogtok megírni egy szobafoglalási szituációt (előre megadott paraméterek alapján). A 6. órában a tk. 68./1., 2. feladatokat fogjuk megcsinálni - ezek egy, kül. hoteleket, szálláshelyeket bemutató olvasási szövegértés szövegei + hozzá tartozó feladat.
Alles Gute, wir treffen uns morgen digital in Teams.
Réka néni
2020. november 23. - 27.
Kedves csoport!
Itt küldöm a heti munkánk tematikáját. Ezen a héten is lesz mind a három tanóránk idejében videóhívásos értekezlet.
- nov. 23. hétfőn az óra első 10 percében online megírjátok a szódolgozatot (a múlt héten megbeszéltek alapján!). Ezt követően a múlt heti főnév- és névmásragozást fogjuk gyakorolni (mf. 69/18., 19.; 70./21. feladatok). Az óra második felében a tk. 66./8. feladatának szövegét fogjuk elolvasni, értelmezni (ha belefér, tovább variálni).
- nov. 25. szerdán a 3. órában szintén gyakoroljuk a főnév- és névmásragozást (mf. 68./15.; 69./17., 20. feladatok), majd a szövegalkotást fogjuk gyakorolni. A tk. 67./9. feladatban először rövid irányítás után önállóan fogtok kitölteni, kialakítani egy hotel-prospektust. A 6. órában ezt az önálló munkát közösen leellenőrizzük, majd hallott szövegértési feladatként megcsináljuk a tk. 67./11.a,b feladatot.
Alles Gute, wir treffen uns morgen imTeams für Videokonferenz.
Réka néni
2020. november 16. - 20.
Kedves csoport!
A héten mindhárom óránkat megtartjuk a Teams-ben élő videóértekezlet formájában.
A heti feladataink a következők:
- november 16. hétfő: Grammatik: személyes névmások ragozása ACC-ban és DAT-ban - vázlat a Teams-ben, gyakorlófeladatok: tk. 65./4., próba-szódolgozat megírása
- november 18. (duplaóra): szem.névmások ragozása - gyakorlás: tk. 66./5., 6. részösszefoglalás:főnevek és szem. névmások ragozása: mf. 68./15., 69./16., 17., 19., 70./21., 22.
Holnap találkozunk digitálisan, addig is minden jót! :)
Réka néni
13. hét: 06. 08. - 06. 12.
Kedves csoport!
Elérkezett a várva várt utolsó hét! :) (hiszen június 15-én, az utolsó tanítási napon nekünk már nincs németóránk)
Ezen az utolsó héten 1 kötetlenebb évértékelő tanóránk lesz: a június 9. keddi óránk. Ezen az órán lezárjuk az év végi jegyeket (inkább privát módon külön-külön, mint közösség előtt!), értékeljük az évközi németes munkánkat is, beszélgetünk majd a karantén tapasztalatairól, a 8. osztály tapasztalatairól, valamint arról is, ki mit vár a 9. osztálytól (és persze mit is tud hozzátenni! - tanulmányi és persze közösségi szempontból is), merre felé alakulnak a személyes terveitek.
Várlak tehát Benneteket kedden 8 órakor egy idei utolsó digitális órára, addig pedig minden jót kívánok! :)
Réka néni
12. hét: 06. 01. - 06. 07.
Kedves csoport!
A fent megnevezett héten egy tanórát fogunk digitálisan megtartani a kettőből: 06. 02. kedden. Ezen az órán is rendhagyó módon leszünk együtt, hiszen ekkor írja meg mindenki digitálisan a 4. leckéből a témazáró dolgozatot!
A témazáró dolgozat a Teams-en keresztül fog megtörténni, hasonlóan a köztes teszthez, amit még április végén írtatok a a dieser-welcher névmásokból. Ahogy az összefoglalásban is látható (az összefoglalásról a dokumentumot és egy gyakorlófeladatsort is megtaláljátok a Teams-es csoportunkban a Fájlok mappában feltöltve), 5 feladat lesz, mindegyik rövidebb, mint a gyakorlófeladatsorban van! A szövegértési feladat és a nyelvtani feladatok után az utolsó, íráskészséges feladatot külön Word dokumentumba kell majd elkészítenetek, és ha kész, akkor ezt elküldeni az outlook-os címemre. Éppen ezért javasolt a dolgozat idején nem telefonon, hanem hagyományos asztali számítógépen dolgozni, mert az lehet, hogy stabilabb, talán kisebb az esély, hogy lefagy és esetleg nem tudjátok befejezni a dolgozatot.
A 06. 05. órán személyes konzultációra hirdettem meg lehetőséget az iskolában a csoportunkban, tehát a pénteki óránk idejében digitális órát nem tartunk. Természetesen a dolgozatokat javítom, tehát annak az eredményéről pénteken emailben már érdeklődhettek!
A heti egyetlen feladat csak a tz. megírása, egyéb beadandó feladatotok a hétre már nincs!
Egy utolsó évzáró-évértékelő tanórát még tervezünk tartani az utolsó héten, ennek időpontját jövő héten kiírom ide a blogra is.
Jó felkészülést kívánok Nektek, jó tz. jegyeket mindannyiunknak!! ;) és aztán hamarosan már jó pihenést is így a tanév végén! :)
Kedden találkozunk a dolgozatkor, addig is minden jót!
Réka néni
Kedves csoport!
A mai órán megbeszéltek értelmében a Lektion 4.-ből megírandó témazáró dolgozat időpontja: 2020. június 2. kedd 8:00 - 8:45.
A tz. összefoglalását (milyen témaköröket, nyelvtani anyagrészeket tanultunk, miket kell átnézni, megtanulni; milyen típusú feladatok lesznek) egy Word-dokumentumban feltöltöttem a Teams-be a Fájlok közé (ott minden eddigi nyelvtani vázlatot és gyakorlófeladatot is elértek), ill. a facebook-csoportunkban is közzétettem.
A tz. megírásának a módja ugyanolyan lesz, mint a köztes teszt (dieser-welcher) megírásának a módja: a Teams-be lesz feltöltve egy feladatsor a Feladatok menüpontba, amely pontban 2020. június 2-án 8.00-kor nyílik majd meg, és 9:00-ig dolgozhattok rajta, akkor fog lezárulni. A módszert már jól ismeritek, hiszen mindenki megírta az előző köztes tesztet, tehát ez már nem lesz újdonság.
Ha bármilyen kérdésetek van, írjatok!! Akár a facebook-messengeren, akár az outlook-on, akár pénteken az óránk időpontjában kérdezhettek!
Várom a visszajelzéseket az érintettektől, pénteken pedig várok mindenkit órára a Teams-ben!
Alles Gute!
Réka néni
11. hét: 05. 25. - 05. 31.
Kedves csoport!
Ahogyan a múlt héten is már beszéltük, ezen a héten mindkét óránkon a még idén megírandó témazáró dolgozatra (Lektion 4.) fogunk gyakorolni.
- a hétfői órán a tz.-ben is elforduló szövegértési feladatra való gyakorlásként a tk. Schluss-Takt feladatait fogjuk megcsinálni: tk. 54/1.a,b, 55/1.c,d,e
- a pénteki órán egy gyakorló feladatsort fogtok megcsinálni, amely olyan nyelvtani feladatokat fog tartalmazni, amilyenekkel ebben a leckében foglalkoztunk, és amilyenek a dolgozatban is elő fognak fordulni (der/die/das névelő ragozása, ein-kein névelők és ragozásuk, dieser-welcher névmások és ragozásuk, möchten segédige, viel-viele, mehr-mehrere) Ezt a feladatlapot a Teams-Fájlok almappájában fogjátok megtalálni.
A témazáró nagyon valószínű időpontja 2020. június 5. péntek 13:30. Természetesen ezt az időpontot még Veletek is egyeztetjük, megbeszéljük a keddi (máj. 26.) órán, ha vmi miatt szükséges (pl. több másik dolgozat aznap), akkor természetesen változtathatunk is az időponton.
A heti feladatok fényképes dokumentációját kérlek szokás szerint küldjétek el nekem az outlook-ra 2020. május 31. vasárnap este 20h-ig, hogy lássam és jutalmazhassam az órai munkátokat!
Találkozunk kedden reggel órán, addig is minden jót Nektek! :)
Réka néni
10. hét: 05. 18. – 05. 24.
Kedves csoport!
Az eheti két óránkon a következő feladatokat tervezzük megcsinálni:
- a keddi órán a mf. 50/28. feladatával és Fájlok mappába feltöltött gyakorló-feladatokkal a möchten segédigét fogjuk gyakorolni
- a pénteki óránkon a viel-viele, mehr, mehrere határozatlan számneveket fogjuk tanulni – egy rövid vázlatot fogunk hozzá leírnia füzetbe, valamint a mf. 50/29. feladatot fogjuk megcsinálni (ehhez a rövid tananyaghoz is lesz egy pár gyakorlómondat a Fájlok mappába feltöltött dokumentumban).
Ezeknek a feladatoknak a dokumentációját (=róluk készült fényképet) a hét végéig, azaz 2020. május 24. vasárnap 20h-ig kérem szépen Tőletek az outlook-ra.
Találkozunk holnap a Teams-ben, addig is minden jót!
Réka néni
9. hét: 05. 11. - 05. 17.
Kedves csoport!
A nevezett héten meg lesz tartva mindkét tanóránk (kedd 1. és péntek 7. óra). Heti tematikánk a következő:
- a keddi órán befejezzük a tk. 52/1.a feladatot, megcsináljuk a b. és c. feladatrészt is, és leírunk egy rövid vázlatot a segédigékhez
- a pénteki órán befejezzük a keddi órán kimaradó feladatokat, valamint megcsináljuk a mf. 49/26. és 50/28. feladatot
Mindkét órán a segédigékkel mint új tananyagrésszel fogunk foglalkozni, amire már a múlt héten röviden utaltunk. A fenti feladatok dokumentációját (=róluk készült fényképeket) az outlook-ra legyetek szívesek elküldeni nekem 2020. május 17. vasárnap 20h-ig.
Kedden találkozunk a Teams-ben, addig is minden jót kívánok! :)
Réka néni
8. hét: 05. 04. - 05. 10.
Kedves csoport!
A nevezett héten mindkét tanóránk meg lesz tartva: május 05. kedden 1. órában és május 8. pénteken 7. órában is.
- A keddi óránkban a múlt héten megbeszélt és begyakorolt digitális dolgozatot fogjátok megírni.
- A pénteki órán a tk. 52/1. feladatot fogjuk megcsinálni: elolvassuk az olvasási szövegértést és elkezdjük a 'möchten' segédige megbeszélését, használatát.
A dolgozathoz ismétlésként még egyszer az információk, amiket már a múltkor is megbeszéltünk:
- kérlek jelentkezzetek be már 5-10 perccel az óra kezdete előtt, hogy 8:00-kor, amikor megnyílik a feladatsor, már a dolgozatot tudjátok kezdeni.
- ha van rá lehetőség, inkább számítógépen jelentkezzetek be, hogy minden látszódjon, működjön, ne legyen gond a technika.
- teljesen ugyanolyan feladatok fognak szerepelni, mint a közösen megcsinált Teams-es próba-dolgozatban: (ugyanolyanok, de nyilvánvalóan nem ugyanazok!):
1.) 4-ből feleletválasztós teszt (dieser-welcher ill. ezek megfelelő ragozása),
2.) egyszerű fordítások (NEM! mondatok, csak szókapcsolatok - dieser-welcher névmások ragozása ill. névelő ragozása fog hozzá kelleni), pl. Melyik nadrágot? = Welche Hose?,
3.) 1 db. szövegértési feladat - dialógus mondatainak sorba rendezése. - téma: ruhavásárlás.
A dolgozatot 45 percig írhatjátok. (Habár szerintem kevesebb idő is elég lesz rá.)
Várlak Benneteket kedd reggel 7:50-kor a Teams-ben, ügyesek lesztek! :)
Alles Gute! :)
Réka néni
7. hét: 04. 27. - 05. 03.
Kedves csoport!
A nevezett héten 1 óránk lesz (a Teams-ben is ekkor lesz értekezletünk): 2020. ápr. 28. kedden 1. órában. Máj. 1. péntek munkaszüneti nap, tehát aznap nem lesz tanítás sem.
Ezen az 1 óránkon, a Teams-be a Fájlok-Osztályanyagok almappába feltöltött fájl alapján fogunk gyakorlófeladatokat csinálni a dieser-welcher-névmásokhoz. Ezek a feladatok jellegükben hasonlítani fognak a 6. héten megcsinált digitális gyakorlódolgozat feladataihoz - és ilyen feladatok fognak előfordulni a 2020. máj. 5-én 1. órában digitálisan megírandó dolgozatunkhoz is. A dolgozat nem tz. lesz, hanem egy rövidebb köztes teszt, nem az egész leckét zárja majd le.
A dolgozat tartalma:
- dieser-welcher-névmások és ragozásuk,
- a névelők (der/die/das, ein/eine/ein, kein/keine/kein/keine) és ragozásuk,
- egy rövid szövegértési feladat
A dolgozatot egész tanórán írhatjátok majd. A dolgozat digitális megoldásának menetét a gyakorló dolgozat közös órai megoldásból már ismeritek, tehát ezzel nem igazán lehet gond.
Remélem ezen az órán mindenkivel találkozhatok, mert enélkül jóval nehezebb felkészülni és jó eredményt elérni a köztes dolgozaton!!
Kedden találkozunk értekezleten, addig is minden jót kívánok!
Réka néni
6. hét: 04. 20. - 04. 26.
Kedves csoport!
A fent nevezett héten a dieser-welcher névmások gyakorlását fogjuk tovább folytatni, valamint egy szövegértési feladatot is csinálni fogunk.
A heti feladataink a következők lesznek:
- a keddi órán a mf. 48/23. feladat leellenőrzése után a Teams-ben egy digitális tesztfeladatsort fogunk megoldani közösen (ennek témája a dieser-welcher névmások gyakorlása), hogy lássátok, hogy ez hogyan működik (ez a digitális tesztforma később egy számonkérési forma lesz, ezért szeretnénk előre megismerkedni ezzel a módszerrel, hogy a téthelyzetben már ne érjen Benneteket váratlanul)
- a pénteki órán a dieser-welcher névmásokat gyakoroljuk a Teams-be feltöltött fájl feladatai alapján, valamint a tk. 52/1./c feladatát fogjuk közösen megcsinálni.
Mindkét óránk időpontjában (kedd 8:00 - 8:45; péntek 13:30 - 14:20) lesz a Teams-ben értekezletünk, ahol a fent nevezett feladatokat fogjuk közösen megcsinálni. A kimaradó feladatok lesznek a házi feladatok. Az heti megcsinált feladatok fényképét (ez jelen esetben a pénteki óra két feladatát jelenti, mert a digitális feladatsor megoldását látni fogom a rendszerben) a szokott módon legyetek kedvese nekem az outlook-ra elküldeni. Ennek határideje 2020. ápr. 26. vasárnap 20h lesz.
Alles Gute! :)
Réka néni
5. hét: 04. 15. - 04. 17.
Kedves csoport!
A jövő héten egy tanóránk lesz (ápr. 17. péntek 13:30 - 14:20), amikor a Teams-ben lesz értekezletünk, és a dieser-welcher névmások gyakorlását fogjuk tovább folytatni. A következő feladatokat fogjuk megcsinálni:
mf. 49/25., mf. 48/23.
A szünetre házi vagy bármilyen iskolai feladat NINCS. A szünetben inkább pihenjetek, lazítsatok, aludjatok, töltődjetek fel! Igazán megérdemlitek, hiszen nagyon sok, eddig ismeretlen akadályt ugrottatok át az elmúlt négy hétben - és méghozzá nagyon ügyesen, amiért nagyon büszke vagyok Rátok! :) Pihenjetek, mert megérdemlitek, és mert szükség lesz az energiátokra a szünet után is!
Találkozunk (digitálisan) ápr. 17-én pénteken 13.30-kor a Teams-ben értekezletre, addig pedig jó pihenést, szép ünnepet kívánok mindenkinek!
Alles Gute: Réka néni
4. hét: 04. 06. - 04. 08.
Kedves csoport!
A fent nevezett héten egy tanóránk lesz: kedden (ápr. 7.) 1. órában (8:00 - 8:45), mert a hét 2. fele tavaszi szünet lesz, tehát akkor nem lesz tanítás. Ezen az egy db. óránkon a Teams-ben lesz a szokott módon értekezletünk. A témánk a múlt heti anyagrész folytatása: a dieser-welcher névmások további gyakorlása lesz. Azokat a feladatokat fogjuk megcsinálni, amelyek az előző héten kimaradtak:
- tk. 51/5., valamint a mf. 49/24., 25. feladatok.
A feladatokat közösen fogjuk megcsinálni együtt, nem kell előre dolgoznotok, és most házi feladatot sem fogok adni, hogy tudjatok pihenni a szünetben.
Az eheti (03. 30. - 04. 05.) megoldott órai és házi feladatok fényképét még várom ma estig (ápr. 5. vasárnap 20h) az outlook-on azoktól, akik nem küldték, hogy tudjam díjazni a heti digitális munkátokat! Nagyon köszönöm azoknak, akik már elküldték, és minden résztvevőnek a heti munkáját is! :)
Szép hétvégét, minden jót kívánok!
Réka néni
3. hét: 03. 30. – 04. 05.
Kedves csoport!
A jövő héten a következő feladatokat fogjuk csinálni:
- a keddi órán közösen: 1.) leellenőrizzük a házi feladatnak adott ruhavásárlási szituációt; 2.) tk. 51/5. (magyarázatot is igénylő közös szóbeli feladat lesz); 3.) dieser-welcher c. vázlatot (Teams-es fájlok közt van feltöltve) megbeszélés alapján fogjátok leírni a nyelvtanos füzetbe. Hf. lesz a mf. 46/19.
- a pénteki órán közösen: 1.) keddi óra házi feladatának leellenőrzése; 2.) mf. 49/24. és 25. (mindkettő szóbeli, órai feladat lesz). Hf. lesz a mf. 47/20. és 22. (viszonylag rövid ismétlő feladatok)
Ezek az órai és a házi feladatok mind olyan feladatok, amelyek igénylik az órai magyarázatot. Úgy készíthetőek el a legjobban, ha megvárjátok vele az órákat, részt vesztek a Teams-es értekezleten, átvesszük együtt a magyarázatot, (adott esetben ami nem világos, azt megkérdezitek), és utána lesz a feladatok megoldása sokkal könnyebb és gyorsabb. Ezért ezesetben arra kérlek Benneteket, hogy ezeket a házi feladatokat majd csak az órák után küldjétek a jövő héten!
Tehát mindkét óránk időpontjában (kedd 8:00 - 8:45 és péntek 13:30 - 14:20) lesz egész tanórás Teams-es értekezletünk, ahol a dieser-welcher nagyon rövid új tananyagot fogjuk közösen értelmezni, átvenni, ill. közösen fogunk ehhez kapcsolódó szóbeli feladatokat gyakorolni. Eddigi tananyagok ismétlése is sorra fog kerülni. Várni fogok mindenkit, próbáljatok minél többen csatlakozni, egyre jobban megy mindannyiunknak! :)
Az eheti házi és órai feladatot (=ruhavásárlási szituáció megírása, és erről készült fénykép, ld. lentebbi bejegyzés) viszont továbbra is nagyon várom hétfő estig (20h) az outlookon, hogy minél többőtöknél tudjam kisötössel díjazni a heti digitális munkát! Ne hagyjátok ki a jó jegy szerzésére nagyonis alkalmas és viszonylag egyszerű lehetőséget! :)
Alles Gute, schönes Wochenende! :)
Réka néni
Kedves csoport!
Nagyon köszönöm a részvételt a mai Teams-értekezleten is! :) Remélem mindenkinek hatékony volt, tudta ellenőrizni a saját megoldásait, követni az óra anyagát.
Ide is leírom, hogy hogyan érhetitek el az eheti két értekezletünkről=tanóránkról készült hangfelvételeket: a Teams-es csoportunk üzenőfalán (Általános csatorna - Bejegyzések) rákattintotok az adott értekezletre (akár a keddire, akár a mai péntekire), itt a Csevegés alfülre (lap tetején), és ott meg fog jelenni a videó, amelyet le tudtok játszani. Remélem sikerül, és vissza tudjátok hallgatni a hiányzó órákat!
A megbeszéltek alapján feltöltöttem a Teams-es csoportunkba a Fájlok – Osztályanyagok mappába a ma közösen írt példaszituáció befejezett verzióját. (A fekete részt írtuk közösen, a zöld rész a befejezés – kérlek ezt is másoljátok hozzá az órán közösen megírt részhez.)
Két házi feladat van tehát a keddi órára: egyrészt a teljes órai példaszituáció füzetképéről egy fényképet küldeni az outlook-ra (hogy lássam, hogy leírtátok a füzetbe), másrészt pedig a példa alapján kis változtatásokkal a következő szituációt megírni, szintén a gyakorlófüzetbe (és ezt is kérném szépen szintén fényképpel dokumentálni):
- egy pulóvert / felsőt szeretnél venni,
- az eladó által mutatott szín nem tetszik, kérj egy másik színt,
- az eladó által mutatott méret nem stimmel, neked egy mérettel nagyobb kellene.
- ne felejtsétek el a fizetést, köszönést és az elköszönést sem! (az ár rátok van bízva)
(Külön terjedelmet nem adok, hanem csak minden megadott információ szerepeljen a szituációban.)
Várni fogom a házikat= 2 db.fényképet hétfő estig (20h) az outlook-ra szokás szerint! :)
Alles Gute!
Réka néni
Kedves csoport!
Köszönöm azoknak, akik jelen voltak ma az MS Teams-es értekezletünkön! Jól sikerült mind a technikai, mind a német szakmai munka - ügyesek voltatok, csak így tovább! :) Aki nem tudott jelen lenni, annak is elérhető az értekezletről (=óráról) készült hangfelvétel a Teams-es csoportban - tehát mindenkit kérek, hogy próbáljon belépni, hogy fel tudjon zárkózni a tananyag feldolgozásához. (A belépéshez az outlook-os iskolai email-címeteket ill. jelszavatokat használhatjátok.)
Az ígéret szerint az értekezleten feladott házi feladatot ide is felírom: tk. 50/4.: „Ruhavásárlás: Tedd sorrendbe a dialógusok mondatait!” (Vagyis 4 különböző dialógus van, de az egyes dialógusokon belüli mondatok sincsenek sorrendben, ezt kell sorba rakni - mind a négy dialógusban külön-külön! Órai munka volt az 1. és 3. dialógus, házi feladat a 2. és a 4.)
Ezt a házi feladatot a tankönyvbe kell megcsinálnotok, aztán pedig kérlek fényképezzétek le, és küldjétek el nekem az outlook-ra csütörtök estig (20h). Pénteken az óránk időpontjában (13:30 - 14:20) újra lesz egy értekezletünk ugyanitt a Teams-ben, ahol le fogjuk együtt ellenőrizni ezt a feladatot (+persze a múlt heti házi feladatok ellenőrzésével kapcsolatban – amiket email-ben már visszaküldtem Nektek – is tudtok ekkor kérdezni, ha van kérdésetek). Az ellenőrzés után ezen a pénteki értekezleten a mai témát fogjuk továbbvinni – azaz az ruhavásárlási szituációkról lesz szó - olvasni, összerakni fogunk további szituációkat, valamint együtt próbálunk ilyen témájú szituációt is írni. A pénteki órán majd ehhez fogok házi feladatot feladni az értekezletünk végén.
Remélem többnyire minden világos (vagy legalább is afelé tart…;) az eheti munkánkat illetően. Ha nem, kérdezzetek bátran (outlook/facebook-csoport/messenger)!
Várok tehát mindenkit péntek reggel 13:30-kor a Teams-ben értekezletre, ahol a ruhavásárlási szituációval fogunk tovább foglalkozni.
Alles Gute! :)
Réka néni
2. hét: 03. 23. – 03. 29.
Tanári magyarázatot igénylő tananyagok átadása: videóértekezlet (MS Teams)
Kedves csoport!
A jövő héten ki fogunk próbálni egy új módszert: a videókonferenciás értekezletet a Microsoft Teams-rendszerben. A Microsoft Teams az outlook-levelezőrendszer egy másik funkciója (onnan is el lehet érni), kb. egy virtuális osztályteremként működik – hasonlóan, mint a Google Classroom (azt talán már más óráról ismeritek). Ez a rendszer nekünk arra lesz jó, hogy tudjunk vele videókonferencia-értekezletet tartani, ahol Ti hallotok engem, látjátok, amit én a képernyőn megosztok, így én tudok nektek magyarázattal segíteni a feladatok megoldása közben – emellett pedig én is hallak Benneteket, így Ti is tudtok élőben kérdezni a feladatok megoldása közben.
Éppen ezért most még nem adok fel feladatokat a jövő hétre, hanem ezeket órán fogjuk együtt feldolgozni. (tk. 50.-51. oldal feladatai) (És persze utána azért majd fogok feladni gyakorlófeladatot is... :) )
A MS Teams-rendszer használata:
A MS Teams-be kétféleképpen is beléphettek: számítógépen vagy okostelefonon. Számítógépen az outlook-rendszerbe kell belépnetek, ott a képernyő bal felső részében a 9 kis pöttyel jelölt menüre (Appindító) rákattintva tudjátok kiválasztani a Teams-funkciót. Itt én már létrehoztam egy csoportot 8.b_német 2._BBR néven, amelybe fel is vettelek Benneteket. Okostelefonon ugyanide úgy tudtok eljutni, hogy letöltitek a Microsoft Teams applikációt, és ebbe az outlook-os fiókotokkal bejelentkeztek. Ekkor ugyanúgy meg tudjátok találni a fent említett csoportot, amelyben már benne vagytok. Ezen a csoporton belül lesz egy értekezletünk (=videóhívás), amelyben én hanggal és képpel (pontosabban megosztott képernyővel), Ti pedig csak hanggal lesztek jelen, így tudunk majd élőben kommunikálni egymással. Előttetek is és előttem is ott lesz az órai felszerelés (tankönyv, munkafüzet és gyakorlófüzet), így tudunk majd egyidőben dolgozni.
Az értekezletünk az óránk időpontjában, 2020. 03. 24. kedden 8:00 és 8:45 között fog megtörténni. Természetesen ez az első ilyen értekezletes óránk kicsit kísérleti jellegű lesz, de mindenkit megvárunk, mindent beállítunk, és a következő alkalommal már minden könnyebben fog menni. :)
Várok tehát mindenkit kedden az MS Teams-be az értekezletre, ahol az ruhavásárlási szituációkat fogunk gyakorolni.
Vasárnap estig pedig, aki még nem küldte, attól még várom az eheti feladatokat! (Már többen küldtétek!! :) )
Alles Gute, habt ein schöne Wochenende – und wir „sehen” (hören?) uns am Dienstag! :)
Réka néni
Kedves csoport!
Feladatok ellenőrzése:
Az előző bejegyzésben erről a fontos dologról nem volt szó. Mivel az eheti feladataink sok helyre: a tk-be, a mf-be, a gyakorlós ill. a nyelvtanos füzetbe készülnek el, ezért azt szeretném kérni, hogy készítsetek fényképeket a megoldott feladatokról, és ezeket küldjétek el nekem az outlook-os címemre. (banyai.reka@nlg.httpf.hu) Azért ide kérném elsősorban, hogy elkerüljük a kavarodást a messengeren.
FONTOS!!: Az email tárgya a következő legyen: 8.b_német 2._BBR + utána a Te saját monogramod + aznapi dátum (pl. ha Nikovics Misu küldi mondjuk pénteken, akkor: 8.b_német 2._BBR NM 0320)
A feladatok küldésének határideje: ezen a héten (az új helyzet megismerése miatti csúszások miatt) vasárnap 18h. (A jövő heti feladatokhoz valószínűleg már péntek 16h lesz az új határidő.) Természetesen küldhetitek hamarabb is. A feladatok javítását én is válaszemail-ben fogom küldeni nektek.
Hamarosan jelentkezem! :)
Alles Gute!
Frau Bozsér
1. hét: 03.16 - 03.22.
Kedves csoport!
Ezen a blogon találjátok az adott hétre vonatkozó feladatokat.
Kommunikációs csatornánk a Facebook-Messenger-csoport: 8.b_német 2._BBR. Itt tudtok a feladatokkal kapcsolatban kérdezni - írásban, vagy videóhívással szóban. Az óráink időpontjában (kedd 8:00 - 8:45 és péntek 13:30 - 14:20) mindig elérhető leszek!
Másik kommunikációs csatornánk az email-küldés az outlook-on. A címem: banyai.reka@nlg.httpf.hu.
Természetesen az itt elérhető heti "kötelező" feladatok mellett megmarad a saját csoportos blogunk is, amelyre a szorgalmi learningapps-feladatokat töltöttem föl. (Ezek egyelőre továbbra is szorgalmi feladatként szerepelnek.) A saját csoportblog címe: 8b-nemet2.blog.hu.
Itt küldöm az eheti feladatokat:
1. feladat: bemásolni a nyelvtanos füzetbe a következő dokumentumban küldött anyagot.
2. feladat: tk. 49/3.a "Olvasd el a HOP-diákújság interjúját, és rendeld a válaszokhoz a megfelelő kérdéseket."
3. feladat: tk. 49/3.b "Írd le, hogy az lenti kifejezések hogyan szerepelnek az interjúban (a jelentésük ugyanaz)!"
4. feladat: mf. 44/10."Modern vagy? Válaszolj a kérdésekre a "kein" névelő megfelelő alakjával!" Ezt a feladatot kérlek írd is le a gyakorlós füzetedbe.
Jó munkát, ha kérdésetek van, írjatok! :)
Minden jót!
Réka néni